Aviseringar
Rensa alla

Dålig blodcirkulation, tips på övningar?


Ämnesstartare

Jag har alltid haft dålig blodcirkulation men det har blivit värre på dom senaste två åren, just för att jag har en ätstörning också och jag är smal så jag har inget underhudsfett alls. Men innan har jag aldrig stört mig på det så mycket men nu har det kommit mer och mer. Hela jag fryser hela tiden. Fast värst är det i händer och fötter. Och ibland känner jag inte hur kall jag själv är och jag kan bokstavligt talat gå och skaka för att det är så kallt. Och även om jag äter hjälper det inte just för att det är så svårt för mig att gå upp i vikt. Och jag hatar att ta mediciner och plus så har jag inte lust att slösa 100-lappar bara för tabletter för att få bättre blodcirkulation. Så till saken, har ni några tips på hur man kan få bra blodcirkulation?Liksom något måste väl funka?


   
Citera
Ämnesetiketter

Om du väger för lite behöver du gå upp i vikt, det är troligtvis det enda du kan göra.


   
SvaraCitera
höna

har också sådär i händer och fötter, att jag blir helt vit.

vet inget mer än att klä sig bra


   
SvaraCitera

Ät mer + rör dig mer.

Även om det är svårt är det väl det du måste göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Om du väger för lite behöver du gå upp i vikt, det är troligtvis det enda du kan göra.

Jo, förhoppningsvis kommer det hjälpa!

höna:

har också sådär i händer och fötter, att jag blir helt vit.

vet inget mer än att klä sig bra

Ja precis! Det är sjukt jobbigt! [sad]

Det är ju sant men jag klär mig liksom i stickade tröjor, vinterjacka och byxor (i skolan då) och även om jag går med det fryser jag. Känns liksom inte normalt. För alla andra går i kanske linne och kofta men men :/

Zodd:

Ät mer + rör dig mer.

Även om det är svårt är det väl det du måste göra.

Jag kan ju inte säga att jag äter bra och jag vet att det påverkar men tror jag ska börja med matschema snart så att jag får ordning på kosten och (förhoppningsvis) går upp. Och jag rör mig väldigt mycket, brukar ta 1 timmes promenader 3-5 gånger i veckan och plus så simmar jag kanske 2 gånger i veckan.


   
SvaraCitera

höna:

vet inget mer än att klä sig bra

sluta röka är också bra [wink]

fast du kanske har slutat redan?

jag har iofs kass blodcirkulation fast jag aldrig rökt


   
SvaraCitera
höna

Blivande_japan:

sluta röka är också bra

fast du kanske har slutat redan?

har haft kass blodcirkulation hela livet jag med... men har TYP slutat. endast rökt i samband men stor alkoholkonsumtion[cute]


   
SvaraCitera

EmZaN96:

Det är sjukt jobbigt!

Ingen har sagt att det skulle vara enkelt.

EmZaN96:

Känns liksom inte normalt.

Är väl inte normalt att ha/haft en ätstörning heller [cute] Ät mer så ökar iaf chansen att behålla värmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ponyfist:

Ingen har sagt att det skulle vara enkelt.

Nej men trodde aldrig att min blodcirkulation skulle bli ett sådant stort problem som det har blivit.

ponyfist:

Är väl inte normalt att ha/haft en ätstörning heller Ät mer så ökar iaf chansen att behålla värmen.

Normalt är det inte men det är inget som man väljer direkt.
Jo jag ska försöka iaf!


   
SvaraCitera

Massera dig själv och sedan banka armarna i bordet. Det ska få igång blodet ska du se!


   
SvaraCitera

EmZaN96:

få bättre blodcirkulation

Hur vet du att du har dålig blodcirkulation? har en doktor sagt det?
DEt du kan göra är att klä en extra tröja och strumpor....köp en elektrisk element, för det måste vara minst 20 grader hemma annars fryser man.....
Det brukar vara kallast i lägenheter....


   
SvaraCitera

Bear Grylls brukar ställla sig och veva med armarna för att få ut blod till händerna/armarna efter att ha dykt ner i någon sibirisk vak (så som man bör göra i en överlevnadssituation)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FetasteMusiken2:

Massera dig själv och sedan banka armarna i bordet. Det ska få igång blodet ska du se!

Haha hm.. lät lite konstigt [crazy]

toshiba:

Hur vet du att du har dålig blodcirkulation? har en doktor sagt det?

Jag känner väl om jag har det? Och nej ingen doktor har sagt det.

toshiba:

DEt du kan göra är att klä en extra tröja och strumpor....köp en elektrisk element, för det måste vara minst 20 grader hemma annars fryser man.....
Det brukar vara kallast i lägenheter....

Jo jag brukar klä mig extra tjockt men det är sällan att det hjälper.
Och det kan också vara det att jag bor i lägenhet för det är svinkallt även om elementerna är på högsta!

dazed:

Bear Grylls brukar ställla sig och veva med armarna för att få ut blod till händerna/armarna efter att ha dykt ner i någon sibirisk vak (så som man bör göra i en överlevnadssituation)

Aha okej. Hm. Tack iaf!


   
SvaraCitera

Skaffa en hård stressboll att krama


   
SvaraCitera

EmZaN96:

Och det kan också vara det att jag bor i lägenhet för det är svinkallt även om elementerna är på högsta!

Skaffa en termometer för att vara säker på att det är 20 grader.


   
SvaraCitera