Aviseringar
Rensa alla

Dålig ekonomi!tips! [sad]


Ämnesstartare

Efter diverse resor och incidentermed min bil som har mjölkat pengar av mig så har jag 400 kronor kvar att leva på denna månaden,ge mig tips på hur jag ska överleva etc. [sad][n]
Nån megabillig underbar mat,billigt dasspapper,what so ever,vadsomhelst som höjer livskvaliteten lite med enbart 400 kronor i budget.[smile]


   
Citera

Rotsaker är billiga. Ät sådana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja panta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sånna där snabbmakaroner tror jag? Dom skulle typ vara billigare än nudlar i längden har jag hört.. Gör mannagrynsgröt! Det är billigt.. Handla på typ Willys eller valfri anann lågpris butik. ABSOLUT INGET CHOKLAD ELLER GODIS[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du har lite grejor i skafferiet kan du lätt äta minst ett ordentligt mål per dag [y]

Köp torkade bönor att lägga i blöt och rotsaker som någon sa. Försök hitta billigt ris, och spring och leta efter billig mat i den lokala turkaffären [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zooapa:

Willys

jag tkr att de har blivit dyrare nu 🙁 brukade kunna handla mat för 400kr o få det i 3-4kassar, men nu är det 2 passar för 400kr :S

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Unexpected:

okala turkaffären

är ju oftast dyrare där :S iaf i min city 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MightyToSave:

är ju oftast dyrare där :S iaf i min city 🙁

Här finns det billig mat där i alla fall [y]


   
SvaraCitera

turklivsen är svindyr jämfört med Ica och Coop o willys o allt sådant.

Kolla i reklamutskicken som många affärer gör..

O, pasta två för 20 en för 15. Köp ett par paket sådana är det på Coop.
På ica är det mammas scans köttbullar, köpa fem paket, betala för 3.

Om det är medlemspriser, bli medlem.
osv.

Leta, och kolla och köp varor där det är billigast just den här veckan.


   
SvaraCitera

Konserver är skitbilligt. Havregrynsgröt också. Köp b-märken, typ inte Arla-mjölk osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nudlar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Köp en stor limpa bröd och lev på smörgåsmiddagar.
2. Till det kan det även vara idé att inhandla: Klöver Mellanmjölk, storpack mjukost, tepåsar.
3. Inhandla även storpack köttbullar samt storpack pasta samt gigantisk tub Heinz-ketchup.

Med dessa tre enkla steg klarar du dig lätt i två veckor till!
(Frysfack kan vara imperativt om du vill undvika matförgiftning)


   
SvaraCitera

Lidl! Krävs mod, men det är billigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidl is the answer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Nån megabillig underbar mat,billigt dasspapper,what so ever,vadsomhelst som höjer livskvaliteten lite med enbart 400 kronor i budget.[smile]

http://www.kulturskurkarna.se/emilwiki <------- där finns en del tips.

I korthet kan jag ge ett par konkreta tips:
1. Börja dumpstra, dvs. rensa containers. Ta reda på en olåst utomhuscontainer vid en mataffär (jag kan några i GBG, vet inte var du bor), och ta en tur dit lite då och då. Enorma mängder mat kan hittas, framförallt bröd.
2. Gratisnöjen. Börja utforska din stad, häng med kompisar och så.
3. Köp saker second hand, och byt varor och tjänster. Här är ett ställe där du kan dra in en bytesannons.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fler tips!:(


   
SvaraCitera