Aviseringar
Rensa alla

Dålig kvinnosyn


Ämnesstartare

du kan hitta kärlek på annat håll med en snubbe med bättre kvinnosyn =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

är du barn?

spelar ingen roll
man kan må dåligt av att inte få det man vill ha trots att man inte är barn

Du vet att man gör vissa tester på möss va? för att de fungerar som människor men eftersom att de är mycket mindre än oss, får man snabbare respons under ett experiment.

nästan likadant med barn. vissa grejer påverkas man mer av som barn, betyder att det kan påverka oss likadant som gamla - precis som att det kanske inte alls berör oss som barn och inte heller som vuxna

men vetenskapen visar att vi behöver kärlek.
vill man ha sex och då helst med någon man har känslor för, är det extra viktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
du kan hitta kärlek på annat håll med en snubbe med bättre kvinnosyn =)

ja, jag kan men jag vill inte ha kille alls & tråden handlar ej om ngn kille jag känner 🙂 däremot har jag en relation med en kille som är sådär och tkr själv för synd om hnm för att inte ställa upp om han ber om ngt
känner att det är idiotiskt, fegt och själviskt att ignorera de behövande 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: man kan må dåligt av att inte få det man vill ha trots att man inte är barn

att bli vuxen betyder att man blir självständig och inte beroende av andra.

en nyttig kärleksrelation är den där parterna älskar varandra, men inte behöver varandra.

"love is about appreciation, not possession" :- P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade dumpat 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: att bli vuxen betyder att man blir självständig och inte beroende av andra.

Vad har det med att vilja ha kärlek att göra? du kan vara självständig och oberoende men sakna kärlek

Bööööörg: en nyttig kärleksrelation är den där parterna älskar varandra, men inte behöver varandra.

Vad har den här tråden med beroende/oberoende att göra?

Tråden handlar om fördomar och om människor med fördomar ska "diskrimineras" eller rättare sagt ignoreras och bli lämnade.

Visst, de förtjänar inte kärlek om de ska tänka dåligt om sin partner men tycker ändå det är bättre om man försöker få det att fungera.

tycker man ska försöka göra det bästa av situationen om man har ett seriöst förhållande och om båda är kära i varandra och trivs ihop


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

Vad har det med att vilja ha kärlek att göra? du kan vara självständig och oberoende men sakna kärlek
Vad har den här tråden med beroende/oberoende att göra?

Tråden handlar om fördomar och om människor med fördomar ska "diskrimineras" eller rättare sagt ignoreras och bli lämnade.

Visst, de förtjänar inte kärlek om de ska tänka dåligt om sin partner men tycker ändå det är bättre om man försöker få det att fungera.

tycker man ska försöka göra det bästa av situationen om man har ett seriöst förhållande och om båda är kära i varandra

fick intrycket att du var så beroende av trygghet att du var villig att få tryggheten av killar med dålig kvinnosyn. inte smart IMO

det handlar inte vad man ska göra MOT dem, det handlar om vad man ska göra för sig själv, dvs dumpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: fick intrycket att du var så beroende av trygghet att du var villig att få tryggheten av killar med dålig kvinnosyn. inte smart IMO

asså tråden har inte med mig att göra

guud. 

Bööööörg: det handlar inte vad man ska göra MOT dem, det handlar om vad man ska göra för sig själv, dvs dumpa

ah, man är svag eller feg

Tar man inte skada av att han ser kvinnor på ett visst sätt fattar jag inte problemet förutom att det kan kännas obehagligt om man tänker på det

Haft killar som behandlat mig som smuts trots att de tyckt män och kvinnor är jämställda tycker det är 19018291389102 gånger värre än det här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

asså tråden har inte med mig att göra

Tror jag vet vem du är och anledningen till att jag varit så nedlåtande mot dig är att du ALLTID missuppfattar grejer så det känns nästan som man diskuterar med en väldigt ung person...

Du har typ asmånga fördomar också och ska hela tiden döma utifrån saker du själv upplever utan att se situationens helhet

TRÅDEN HANDLAR INTE OM MIG bara för att mitt ex var dum i huvudet och för att jag fortfarande tycker han är en fin person

guud. 
ah, man är svag eller feg

Tar man inte skada av att han ser kvinnor på ett visst sätt fattar jag inte problemet förutom att det kan kännas obehagligt om man tänker på det

Haft killar som behandlat mig som smuts trots att de tyckt män och kvinnor är jämställda

ok jag har ingen aning om vem du tror jag är? 

Men ok om tråden inte handlar om dig så tycker jag fortfarande samma sak som innan. Ett förhållande där den ena behandlar den andra som smuts är också en dålig relation, och tycker den som blir behandlad som smuts borde dumpa den andra, även om den känner att den "behöver kärlek".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: ok jag har ingen aning om vem du tror jag är?

okej, då bör du inte veta vem detberorpå är så pma inte mig om det nästa gång 

Bööööörg: Men ok om tråden inte handlar om dig så tycker jag fortfarande samma sak som innan. Ett förhållande där den ena behandlar den andra som smuts är också en dålig relation, och tycker den som blir behandlad som smuts borde dumpa den andra, även om den känner att den "behöver kärlek".

men vem har sagt att personen behandlar tjejen som smuts???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: behandlad som smuts

snälla, svara nu på min fråga så vi kan släppa det här

Jag blir lite upprörd över att folk missuppfattar en tydlig tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: okej, då bör du inte veta vem detberorpå är så pma inte mig om det nästa gång

märkte bara att det var samma användare som skrev? =/

ysomiwhy: men vem har sagt att personen behandlar tjejen som smuts???

"Haft killar som behandlat mig som smuts trots att de tyckt män och kvinnor är jämställda"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: "Haft killar som behandlat mig som smuts trots att de tyckt män och kvinnor är jämställda"

OMFG
asså är du trög?

Jag skrev att DET - DET DÄR SOM DU CITERADE - är anledning till att LÄMNA NÅGON SOM MAN ÄLSKAR OCH HAR DET BRA MED OCH SOM ÄLSKAR EN TILLBAKA.

Läs det som är skriver med versaler, läs det OM OCH OM IGEN för att INTE MISSUPPFATTA. Ok? För det är fan sista gången jag upprepar mig i den här tråden.

Att man har vissa föreställningar om hur människor fungerar är inget belägg för att särbehandla

Någon kanske lärt sig att kvinnor "mår bäst" i köket, som hemmafruar och att kvinnor behöver en man och är svagare än män men bara för det ser dem ju inte kvinnor som några som ska finnas till för att tjäna männen... 
Någon kanske tar hand om en kvinna mer för att den tror att det är sådär.

Tråden handlar om hur man själv hade känt av att vara tillsammans med en sådan person. Jag hade känt mig underlägsen, tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: märkte bara att det var samma användare som skrev? =/

detberorpå är en jättegammal användare. den senaste jag hade hette "gammalumare"

Fattar inte ens vad syftet var att skriva "hej detberorpå =)" som om du ens vet vem det är. kändes som att du ville visa dig listig... Men sedan avslöjar du att du inte vet vem detberorpå är
dubbelmoral


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

detberorpå är en jättegammal användare. den senaste jag hade hette "gammalumare"

Fattar inte ens vad syftet var att skriva "hej detberorpå =)" som om du ens vet vem det är 

ville bara säga hej?


   
SvaraCitera