Aviseringar
Rensa alla

Dålig period i förhållande


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän har varit ihop i 1, 5 år snart. Vi älskar varandra.. men jag tror inte att vi är kära längre. Iallafall inte jag, han säger att han är jättekär i mig fortfarande och aldrig vill att det ska ta slut mellan oss men samtidigt märker jag att han tröttnar. Vi är uttråkade i varandras sällskap alldeles för ofta nuförtiden, allt är rutinmässigt och vi skrattar aldrig (nästan) tillsammans längre. Men båda försöker verkligen och vill att det ska fungera, och när jag tänker på ett liv utan honom blir jag ledsen. Men jag ser ingen annan utväg än att göra slut.. samtidigt så vet jag att jag inte kommer göra det för jag älskar honom så.

Hatar kärlek. hjälp?


   
Citera
Ämnesstartare

behöver jag state the obvious eller?


   
SvaraCitera

Alltså om du känner att du inte känner kärlek på det sättet gör slut då?!? Ni kan ju va vara vänner[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Alltså om du känner att du inte känner kärlek på det sättet gör slut då?!? Ni kan ju va vara vänner

Men vill inte göra slut, har ändå lite hopp om att det kan bli som innan fortfarande. Vi hade det verkligen jättebra för några månader sedan..


   
SvaraCitera

tingeling:

Men vill inte göra slut, har ändå lite hopp om att det kan bli som innan fortfarande. Vi hade det verkligen jättebra för några månader sedan..

Prata om det då!
BERÄTTA HUR DU KÄNNER.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Prata om det då!
BERÄTTA HUR DU KÄNNER

Men tror du inte vi gör det? vi kommer bara fram till att det blir bättre snart, och att vi inte vill göra slut.. typ. Mest jag som tycker att vi har problem dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MEN KAN NÅGON GE MEJ TIPS?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Ni kan ju va vara vänner

tingeling:

Mest jag som tycker att vi har problem dock.

ja, han är ju kär i henne..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tingeling:

Vi älskar varandra

tingeling:

men jag tror inte att vi är kära längre.

[tard] Okej för mig var det samma sak fast den ena starkare än den andra. Ni älskar varandra som vänner eller är det vi-har-växt-ihop-kärlek?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tingeling:

hjälp?

Hur ofta ses ni? Det är lätt att man tröttnar om man ses för mycket. Avvakta ett tag tills ni/du verkligen känner att ni saknar varandra riktigt riktigt mycket. Det är väl det enda tipset jag har då det händer precis samma sak för mig i mitt förhållande just nu. Förutom att vi faktiskt HAR kul och skrattar, men han vill inte ses lika ofta. alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Okej för mig var det samma sak fast den ena starkare än den andra. Ni älskar varandra som vänner eller är det vi-har-växt-ihop-kärlek?

hmm.. vettafan egentligen. Alltså kär ser jag som förälskad medan älska kan man göra på olika sätt, sin familj, vänner, pojkvän lala. Men menar att jag älskar honom och han älskar mej men jag vet inte om jag är förälskad i honom längre. Kääääääär. liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tingeling:

hmm.. vettafan egentligen. Alltså kär ser jag som förälskad medan älska kan man göra på olika sätt, sin familj, vänner, pojkvän lala. Men menar att jag älskar honom och han älskar mej men jag vet inte om jag är förälskad i honom längre. Kääääääär. liksom.

Har ni testat att ta en paus? Jag var tillsammans med min påg Dold text: Alla som tänker "aaaah inte nu igeeen! Släääääpp honooooom" kan ta sig[mad] rätt länge och det uppstod inte några riktiga känslor förrän den ena villa göra slut. Man behöver ju pauser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Hur ofta ses ni? Det är lätt att man tröttnar om man ses för mycket.

Ja vi ses typ hela tiden. Varje helg spenderar jag med honom och vi sover ofta över hos varandra på vardagar också. Vet att det bara leder till problem men det blir så lätt så att man fastnar i det. vi har snackat om att ta en paus och att inte ses så intensivt som vi gör. men han har blivt asledsen när jag har tagit upp det. Men det kanske är det enda vi kan göra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

och det uppstod inte några riktiga känslor förrän den ena villa göra slut. Man behöver ju pauser

Okej.. ja paus verkar ju vara det enda alternativet.. men vafan ska jag göra på helgerna då? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tingeling:

Okej.. ja paus verkar ju vara det enda alternativet.. men vafan ska jag göra på helgerna då?

Finns ju massor. Kompisar, familj, krogen, tvspel, filmer, plugga, läsa, UM, spela datorspel (the sims/singels är rolig underhållning), träna, baka.


   
SvaraCitera