Aviseringar
Rensa alla

Dålig period i förhållande


Ämnesstartare

tingeling:

vi har snackat om att ta en paus och att inte ses så intensivt som vi gör. men han har blivt asledsen när jag har tagit upp det. Men det kanske är det enda vi kan göra..

Jag tror det är bäst för er (speciellt DIG) att ni tar en paus. Han är ju säker på sina känslor (?) men du är inte det. Har jag förstått rätt?

Harpyja:

Finns ju massor. Kompisar, familj, krogen, tvspel, filmer, plugga, läsa, UM, spela datorspel (the sims/singels är rolig underhållning), träna, baka.

[cool]


   
SvaraCitera

Hm, om ni är ifrån varandra ett tag så kommer ni antingen på att ni behöver varandra, eller inte.


   
SvaraCitera

tingeling:

Ja vi ses typ hela tiden. Varje helg spenderar jag med honom och vi sover ofta över hos varandra på vardagar också. Vet att det bara leder till problem men det blir så lätt så att man fastnar i det.

Ni behöver liksom inte ta det så jävla hårt med att kanske ses varannan helg istället. Låter som att ni ska ta en paus i typ 3 månader eller så...

Jag tycker ni ska typ ta tag i era egna liv lite mer. Ert liv tillsammans har väl blivit för intensivt att själva det intensiva-spontana-roliga-stunderna-tillsamamns har sakta men säkert håller på tona bort ur ert inrutade liv tillsammans.

Risken blir att man tar varandra för givet efter ett tag. Det känns inte lika "speciellt" eller roligt längre. Det är skitviktigt att oavsett om ni lever tillsammans, bor under samma tak, har likasinnade intreseen och egentligen vill umgås varenda helg så är det viktigt att ni kan ha egna vänner, egna liv, egna intressen vid sidan av ert förhållande. Finns det balans mellan ert liv tillsammans och egna liv så lovar jag att ni båda kommer känna er glada och tillfreds med er själva på många olika sätt. Det är sånt som ger och blåser mer liv i ert förhållande!

Även fast det kanske tar emot i början så tycker jag att ni ska "trotsa" era vanor och försöka bryta det tråkiga mönstret ni fastnat i. Uppmuntra varandra att ge er ut och ha roligt med vännerna etc så kan ni komma tillbaka och prata med varandra om hur roligt ni haft så ska ni se hur roligt ni kan ha det tillsammans också!

Just det här är något som jag och min kille började/klargjorde oss med väldigt tidigt i förhållandet. Det fungerar kanon och nu det senaste har vi inte bråkat eller irriterat oss på varandra, vi har inte kännt oss pressade eller instängda i förhållandet och det gör oss ett lyckligt och innehållsrikt liv, för båda.

Det är klart att man då och då varit sura och griniga men vilket förhållande har inte sånt? Det är så det är skönt att kunna ventilera med sina vänner, ha roligt och glömma sånt igen och komma tillbaka med nya krafter och bli sams igen. Ladda om batterierna!

Fundera på det och prata med din kille. Ge det några chanser så ska ni få se att det sätter igång något kul! Sätt lite mål och uppmuntra varandra, det är skitviktigt också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

tillsammans med min påg

herregud azzå släpp d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta en paus lr nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera