Aviseringar
Rensa alla

Dålig skolmat uppmärksammas med Instagram-konto


mynona

Jag lade aldrig riktigt märke till maten på grundskolan, jag stoppade den i munnen, tuggade och svalde. Jag hade annat att tänka på. Hoppade ofta över lunchen och folk misstänkte mig för att ha anorexi bara därför. Det stämde inte, visste redan då att jag kunde äta hur mkt som helst utan att gå upp i vikt, men jag tyckte det bara var till onödigt besvär att äta lunch, tvingas gå över hela skolan och sitta bland stimmet. 


   
SvaraCitera

Zymba: ja

Maten på skolan i 0-6 var ju skit dålig, sedan den nya skolan (7-9) så var maten 1000 gånger bättre. Kommer få matkort på gymnasiet så jag slipper bamba. 
 
http://instagram.com/motskolmaten
Men ändå, dom verkade SKIT bortskämda. "åh nej! Det är inte ekologiskt"  "Saltet ligger i en gammal kanel burk!!!Förvånad" -_-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja pga tyckte oftast att det vegetariska alternativet var nice.


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou: Men ändå, dom verkade SKIT bortskämda. "åh nej! Det är inte ekologiskt"  "Saltet ligger i en gammal kanel burk!!!" -_-

Haha, reagerade på det också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, den var undermålig hela grundskolan. Värst var alla varianter av "fiskpanetter".


   
SvaraCitera
e96a
 e96a

På grundskolan kunde maten varit bättre. Men på min gymnasieskolan äger maten! Det jag tidigare inte gillat tycker jag bättre om nu. 

Det är ganska viktigt att ha möjlighet att veta vad maten innehåller. Finns ju folk som är allergiska eller inte tillexempel äter kött av religiösa/kulturella skäl. 


   
SvaraCitera

Schism:
Värst var alla varianter av "fiskpanetter".

Håller med! De var vidriga! Fattade inte hur folk kunde äta skiten..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var typ den enda som älskade potatisbullarna... Tog alltid asmånga! Rodnar


   
SvaraCitera

Det fungerade. Har dock bara starka minnen av maten i gymnasiet och högstadiet.


   
SvaraCitera

Åk 0-4 minns jag inte mycket ifrån. Åt väl och var glad typ?
I åk 5 började jag i en ny skola och gick där resterande år av grundskolan.
Gillade inte maten någe vidare. Levde många gånger på knäckebröd.

På gymnasiet var det bättre. De varierade salladsbuffén rätt ofta. Hade i regel någon kall dressing och ibland keso att ha till. Men även den varma maten var bättre än under grundskolan. Hade också önskevecka någon gång per läsår. Vilket var bra. Dock blev det alltid samma typ; Hamburgare, kebab, fiskpanetter (Arg), chicken bits, pizza.
Röstade själv alltid på fisksoppan! Den var så himla god och åt tills jag hamnade i matkoma.
Kan fortfarande längta efter den där soppanRodnar


   
SvaraCitera

Zymba:  Tog alltid asmånga! Rodnar

Åh jag också! De var ju så himla goda!!


   
SvaraCitera

Tyckte maten var okej för det mesta. Däremot gillade jag inte sista året i gymnasiet då våra nya kockar fick för sig att blanda ner grönsaker i maten istället för att ha det vid sidan om. Så blev mycket petande.


   
SvaraCitera

Bortskämda snorungar, köp egen mat om det inte duger...


   
SvaraCitera

Just det, även om maten var bra på gymnasiet så var det samma meny varje vecka. Vi åt från en buffé som låg i närområdet och det blev ganska tröttsamt snabbt att få exempelvis köttfärsbiffar varje onsdag, ärtsoppa varje torsdag etcetera


   
SvaraCitera

Zymba: Nej

gjorde 1 helhetsbetyg. första åren i grundskolan: bra. sen slutade kocken och det blev bara sämre och sämre, under högstadiet levde jag på 1-2 knäckebröd till lunch. undrar än hur fan jag orkade med skolan, kan dock förstå hur jag lyckades hålla mig så smal.

gymnasiet var myyyycket bättre, men blev även det sämre efter att en kock gått bort i magcancer. iaf var all mat (utom färdigköttbullar, usch) ätbar


   
SvaraCitera