Aviseringar
Rensa alla

Dåliga betyg!


Ämnesstartare

Jag har precis gått ut första terminen i åk 9 och jag är jättemissnöjd med mina betyg. Jag har kämpat jättemycket denna terminen, men ändå har jag inte blivit bättre. Jag har inte höjt mig i något ämne och jag har sänkt mig i 2 ämnen!!! Alltså hur mycket krävs det egentligen att man ska sänka sig? :O Ett av dom var till och med slutbetyg!
Snart tänker jag skita i skolan för alla lärare är helt tröga i huvet!

Det är inte så att jag är dålig i skolan. Jag kan ganska mycket och visar hela tiden att jag kan, men lärarna verkar inte se det 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

allt beror på lärarna

titta på mig
70% frånvaro
komplettringsarbeten i slutet (satt och skrev typ 10 sidor/dag hehe)
295 poäng


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ga123:

Snart tänker jag skita i skolan för alla lärare är helt tröga i huvet!

fråga dem varför du blivit sänkt/inte höjd och VAD du behöver göra för att få mvg. pressa dem, du har rätt till att få veta vad du ska förbättra osv. låt dem inte hänvisa till läroplanen för den är flummig och lärare tolkar den olika, så fråga istället din lärare hur denne tolkar betygskriterierna därifrån och be om att få veta vad du konkret behöver göra för att få mvg.

sedan är lärare väldigt olika. någon som har gått ut med 260 p kan vara mycket mer allmänbildad och duktig än någon som gick ut med 300 p. tyvärr är det så men satsa på att söka till ett bra gymnasium. du kmr antagligen ta nya tag då och börja om på nytt även om du inte tänker så nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är tjej, finns nog sätt du kan fixa betygen på[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slutbetyg denna termin går att höja. snacka med lärare, VISA att du är ambitiös. typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ga123:

Jag har inte höjt mig i något ämne och jag har sänkt mig i 2 ämnen!!!

jag sänkte mig i alla ämnen den här terminen.. sög för mkt kuk..
Helt seriöst; det var drf.

ga123:

Ett av dom var till och med slutbetyg!

[cry]förstår dig.. Blev så för mig i slöjd..

ga123:

Det är inte så att jag är dålig i skolan. Jag kan ganska mycket och visar hela tiden att jag kan, men lärarna verkar inte se det 🙁

[sad]
jag med.. skolkade bara en gång den här terminen.. D: åh nueja sur 🙁
Men du.. Haru frågat vad som krävs?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Haru frågat vad som krävs?

Jag har kollat på bedömningslapparna lite, men det som konstigt är att mina kompisar som är lika duktiga som mig har högre betyg. Det är nog lärarna som inte tycker om mig och dom vill nog att jag ska vara dålig 🙁

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Postorderhoran:

VISA att du är ambitiös.

Jag försöker med det. Men lärarna verkar inte se mig. Jag skulle kunna ställa mig på bordet och dansa & skrika, men dom skulle ändå inte se mig...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mopsen:

allt beror på lärarna

titta på mig
70% frånvaro
komplettringsarbeten i slutet (satt och skrev typ 10 sidor/dag hehe)
295 poäng

Jag har kanske bara varit borta en vecka (sjuk) och jag är aktiv på lektionerna och jag kän väldigt mycket = ca 190 poäng


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ga123:

mycket = ca 190 poäng

du kanske är otrevlig eller något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ga123:

Jag försöker med det. Men lärarna verkar inte se mig. Jag skulle kunna ställa mig på bordet och dansa & skrika, men dom skulle ändå inte se mig...

gå fram till läraren, säg: Jag siktar på MVG i ditt ämne, vad ska jag göra för att höja mig till det?

Och se till att fixa en bra inställning också va.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spelar ingen roll


   
SvaraCitera
Vision

Har du varit dålig tidigare men tagit dig i kragen nyligen? Isåfall kanske de tar ett tag för lärarna att fatta att du verkligen skärpt dig. Så var det iallafall för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men på vilken nivå ligger du då? Är du ett så att säga MVG-barn så är det väl lugnt? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara du kommer in på den gymnasielinjen du vill gå i höst så är det väl lugnt? Jag hade mer än 100p över intagningspoängen, vilket känns lite onödigt såhär i efterhand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världen kommer gå under. sluta klaga och var glad om du får hyfsade betyg.


   
SvaraCitera

Mina slutpoäng efter nian låg på under 100 poäng.

Image


   
SvaraCitera