Aviseringar
Rensa alla

Dåliga vänner eller inga alls?


Ämnesstartare

Jag har alltid lyckats dra mig till människor som inte är rätt för mig. Sådana som man aldrig kan lita på, som bara sviker.
Det är faktiskt så att jag in fact bara har såna kompisar.

Vad gör man? Om man till exempel har bestämt något, och så säger den personen kvällen innan att det inte går för att den är sjuk, men senare på kvällen går den på fest.

Är det bättre att ha dåliga vänner än att inte ha med dem att göra?


   
Citera
Ämnesstartare

nej, skaffa dej bra vänner, jag vill hellre inga ha än att ha dåliga. Hade en period i mitt liv då ja bara hade falska vänner, men sökte upp nya kontakter ist ^^


   
SvaraCitera

Att ha en riktigt god/nära vän väger upp tio falska..
Men att bara ha dåliga vänner, nej, jag vet inte.. Kan inte vara bra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inte en enda bra vän, faktiskt. [tard]
Aldrig haft, har fått nöja mig med idiotiska tidsfördriv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bo ko:

Att ha en riktigt god/nära vän väger upp tio falska..
Men att bara ha dåliga vänner, nej, jag vet inte.. Kan inte vara bra..

bexxen:

nej, skaffa dej bra vänner, jag vill hellre inga ha än att ha dåliga. Hade en period i mitt liv då ja bara hade falska vänner, men sökte upp nya kontakter ist ^^

Låter vettigt. Trodde att jag skulle få ett mer: "Ingen vill vara med dig fattar du väl"-svar.


   
SvaraCitera

Äh lyssna inte på ovanståadne dumskallar,

dåliga vänner är bättre än inga vänner alls, varför?, jo för dom är tidsfördriv och det är poängen med vänskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hellre är jag ensam resten av livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Indiesponge:

Låter vettigt. Trodde att jag skulle få ett mer: "Ingen vill vara med dig fattar du väl"-svar.

sånna människor stör ja mej på asså xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bexxen:

sånna människor stör ja mej på asså xD

Ja, haha. Men det är ungefär det man förväntar sig av ungdomar.se [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge man inte räknar dom som sina vänner, utan bara ser dom som några man umgås med, så borde det inte vara så skadligt.


   
SvaraCitera

The Box:

dåliga vänner är bättre än inga vänner alls, varför?, jo för dom är tidsfördriv och det är poängen med vänskap.

Vänner är betydligt mer än tidsfördriv! Ojoj.. Man ska inte nöja sig med dåliga vänner som får en att må dåligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Indiesponge:

Ja, haha. Men det är ungefär det man förväntar sig av ungdomar.se [wink]

joo, du har rätt xD fast jag önskar dock att folk kunde va lite mer seriösa ._.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Bättre ensam än i dåligt sällskap" som det där ordspråket [zzz]


   
SvaraCitera

försök skaffa nya kontakter, men under tiden kan du ändå behålla domdär idioterna,för det kan ju vara bra och ha om man har tråkigt eller om man ska nånstans och bara vill ha sällskap. alltså utnyttja dom tillbaka, men lita inte på dom t.ex att berätta personliga grejer och så.

Unexpected:

Så länge man inte räknar dom som sina vänner, utan bara ser dom som några man umgås med, så borde det inte vara så skadligt.

aa typ så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sålänge du inte snackar privata saker med dem så fungerar det att utnyttja dom.


   
SvaraCitera