Aviseringar
Rensa alla

Dåligt att läsa till ingenjör på Högskolan i Skövde?


Ämnesstartare

Som titeln lyder. Ses de typ "dåligt" att läsa till ingenjör i Högskolan i Skövde? Med tanke på att de har rätt dåligt rykte vad gäller lärare, kurser osv. Och lär se dåligt ut på cv:t också?

 Jag vet att det är bättre än inget plugg alls men jag undrar ändå.

Tack för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hur kommer det sig att du ska läsa där då?

Torr väl knappast att den kan vara särskilt dålig. Har några polare som läser där (olika program) och de verkar nöjda iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Hur kommer det sig att du ska läsa där då?

Jag tror att jag är fast i skolan för att jag tror att jag fick dåligt betyg i senaste Matte D tentan och omtentan ligger i Augusti så finns ingen annan skola jag kan söka till då.


   
SvaraCitera

Det är väl bättre än inget alls antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arbetsköpare bryr sig knappast om sådant. Sluta noja för minsta lilla för fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag tror att jag är fast i skolan för att jag tror att jag fick dåligt betyg i senaste Matte D tentan och omtentan ligger i Augusti så finns ingen annan skola jag kan söka till då.

Okok, men sök vafan. Jag har tvärtom vad du skrev hört relativt bra om skolan. Dock arbetar jag och har ej sökt högskola så har inte jämfört med andra osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe aro : Arbetsköpare bryr sig knappast om sådant. Sluta noja för minsta lilla för fan.

 det gör jag inte. Men Skövde är typ den sista skolan jag ville gå i :p Liten stad osv. Ville gå i Jönköping eller Halmstad.


   
SvaraCitera

passe aro :
Arbetsköpare bryr sig knappast om sådant. Sluta noja för minsta lilla för fan.

beror väl på hur arbetsmarknaden ser ut?

(innan man har arbetslivserfarenhet alltså)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

 det gör jag inte. Men Skövde är typ den sista skolan jag ville gå i :p Liten stad osv. Ville gå i Jönköping eller Halmstad.

Bor själv i Mariestad (tror det är 37km ifrån för att vara exakt) och det är rätt lugnt i Skövde. Jobbar där. Tråkig stad iofs... Ska du flytta hit eller pendlar du från Göteborg/Örebro eller vad det nu kan vara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

beror väl på hur arbetsmarknaden ser ut?

(innan man har arbetslivserfarenhet alltså)

Varför då.

Ingen av de jag pratat med ser till sådant, allt från chefer på Volvo, Ericsson, SKF mfl till mindre bolag. De kollar så att man har examen och sedan till personen i fråga. Oavsett arbetsmarknad.

Senast i förrigår pratade jag med en från Ernest & Young ang detta. Förekommer fall där man kollar på sådana detaljer men överlag - nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Tråkig stad iofs... Ska du flytta hit eller pendlar du från Göteborg/Örebro eller vad det nu kan vara?

 Japp väldigt tråkig. Jag funderar ju på att flytta. För jobbigt att pendla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

 Japp väldigt tråkig. Jag funderar ju på att flytta. För jobbigt att pendla.

Okok, vet ej hur det ser ut med bostadsmöjligheter tbh!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
Som titeln lyder. Ses de typ "dåligt" att läsa till ingenjör i Högskolan i Skövde? Med tanke på att de har rätt dåligt rykte vad gäller lärare, kurser osv. Och lär se dåligt ut på cv:t också?

 Jag vet att det är bättre än inget plugg alls men jag undrar ändå.

Tack för svar!

Jag har pluggat där, var dåligt, nuff said. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ge dig för i helvete. -_- 


   
SvaraCitera
kachin

kulturmarxisten: Jag har pluggat där, var dåligt, nuff said.

tycker inte det är så "nuff said" Blink, vad var det som var dåligt?
kan vara intressant att veta.


   
SvaraCitera