Aviseringar
Rensa alla

Dåligt självförtroende


Ämnesstartare

Ja, till att börja med kan jag ju säga att mitt självförtroende suger ganska rejält. Jag vet utan att vara självgod att jag ser väldigt bra ut enligt andra, och oftast enligt mig själv också. Men det är inte utsidan som grundar självförtroendet och/eller självkänslan, för hur snygg jag än är gillar jag inte mig själv inifrån.
Jag kan inte ens förstå hur någon kan tycka om mig. Förstår t.ex. inte hur min pojkvän kan älska mig? Liksom mig?! Är precis som alla andra men en version sämre. Sure, jag har mina bra dagar då jag gillar mig själv, men varför har alla andra bra dagar, varje dag?

På senare tid har jag t.o.m. börjat rodna, även i situationer som inte är ett dugg pinsamma. Det är som en svart cirkel! Tänker hela tiden "rodna inte nu förfan!" men de gör jag ändå. I don't get it. Den röda äckliga färgen i fejjan förstör allting, jag vågar knappt öppna munnen för att jag är rädd för att rodna. Och jag antar att grunden till detta syftar på dåligt självförtroende även det.

Jag orkar inte mer! [sad]

Finns det fler som mig? Någon som kan hjälpa? Ge tips eller något?


   
Citera

Oj, har så många frågor! [surprised]

Vilken färg har vanliga cirklar? [blush]


   
SvaraCitera

FAKE IT UNTIL YOU MAKE IT! [y]

Och byt ut dina negativa tankar om dig själv mot positiva. Se det ljusa i det mörka! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rosalii:

På senare tid har jag t.o.m. börjat rodna,

blyghet kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Vilken färg har vanliga cirklar?

Hahah (a) menade en OND cirkel höhö

Angelize:

Och byt ut dina negativa tankar om dig själv mot positiva. Se det ljusa i det mörka!

Tack ska försöka!

StoraHimlen:

blyghet kanske?

Jo säkert, men jag hatar att erkänna att jag är blyg. Vill inte vara blyg


   
SvaraCitera

Förstår inte hur du har en pojkvän... var glad för det!


   
SvaraCitera

bortsett från att jag är ful så är det lika


   
SvaraCitera

rosalii:

men varför har alla andra bra dagar, varje dag?

såååååå inte sant. alla har dåliga dagar då och då, vissa oftare än andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rosalii:

Jo säkert, men jag hatar att erkänna att jag är blyg. Vill inte vara blyg

men att inte erkänna att man är blyg löser inte problemet...du måste vara stark och tänka på saken en liten stund så att du kan hitta en bra lösning [cute]


   
SvaraCitera

rosalii:

Finns det fler som mig?

aa[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

You can do it!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rosalii:

Jag kan inte ens förstå hur någon kan tycka om mig. Förstår t.ex. inte hur min pojkvän kan älska mig? Liksom mig?! Är precis som alla andra men en version sämre. Sure, jag har mina bra dagar då jag gillar mig själv, men varför har alla andra bra dagar, varje dag?

Kan också känna så ibland, ganska ofta faktiskt. Alla har dåliga dagar, vissa har fler.
att du känner dig så osäker på dig själv är något du själv måste ta tag i. Man måste jobba med sig själv och kämpa för att tänka positivt. Om du känner att du mår mycket dåligt så tycker jag att du borde träffa en kurator eller liknande.. Det funderar jag på att göra [shake]

Du är bra som du är och din kille älskar dig som du är. Glöm inte det [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera