Aviseringar
Rensa alla

damp hund:O


Ämnesstartare

tjenna jag har en 10 veckors gammal hund en labrador/chäffer/boxer blandras, och hon är helt vild hon sska bita i allt, och när man säger åt hon t.ex när hon biter en i armen och hon slutar inte då trycker jag ner hon och hålller hon i nackskinnet, men hon är så envis hon blir bara mer "busig" ska bita hårdare och viffsa på sin jävla svans jävel, vad tycker ni jag ska göra för att hon ska lugna ner sig ?:S, jag tar juh ut hon och så, sen lekar jag lite med hon men undertiden vi busar får hon fan arabies eller något damp som fan :P, som sagt de jag skrev där uppe, Bara seriösa svar


   
Citera
Ämnesetiketter

Tror att hon mest bara är sur över ditt språkbruk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Tror att hon mest bara är sur över ditt språkbruk

haha va? xD


   
SvaraCitera

japansgrill:

haha va? xD

Hundar känner sånt vet du. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Hundar känner sånt vet du

-.-


   
SvaraCitera

japansgrill:

vad tycker ni jag ska göra för att hon ska lugna ner sig

Trötta ut henne, långa promenader eller jaga henne runt köksbordet tills hon tröttnar. Där är en valp, get used to it.


   
SvaraCitera

Har en lagotto romagnolo på 12 veckor, brukar gå ut med henne i skogen och gå sakta så får hon trötta ut sig själv.

Om hon är väldigt bitig så har jag märkt att hon ofta är övertrött eller hungrig.

Om hon biter dig, säg till på skarpen en gång (hon ska sätta sig/lägga sig ned, som hon gjorde när hennes mamma morrade åt henne när hon var mindre). Slutar hon inte så ignorera henne; byt ut din hand mot en leksak och gå där ifrån.


   
SvaraCitera

japansgrill:

och när man säger åt hon t.ex när hon biter en i armen och hon slutar inte

Tror du att hunden kan svenska? Det säger väl säg självt att hunden inte förstår dig ännu? Det är ju dessutom bara en liten, liten valp, en bebis. Som du beskriver är du för hård mot henne.

Sen är den blandningen av raser en, ja vad ska man säga, knasig blandning. Hunden lär bli lite koko om ni inte jobbar väldigt mycket med henne när hon är äldre, mycket äldre.

Havstomat:

lagotto romagnolo

[love][love]


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Det är ju dessutom bara en liten, liten valp, en bebis. Som du beskriver är du för hård mot henne.

Man ska ha långt tålamod, men när man säger till ska man göra det tydligt. Inget tjat alltså!

Luna Lovegood:

[love][love]

[love]


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Som du beskriver är du för hård mot henne.

Man ska inte dalta runt med en hund [no-no]


   
SvaraCitera

Skentrevlig:

Man ska inte dalta runt med en hund [no-no]

Nej självfallet inte, men här handlar det om en 10 veckors valp och då är det en jävla skillnad.


   
SvaraCitera
Wenzel

Hunden är ju än så länge bara en valp...
Sätt upp tydliga regler från början men att hunden är busig får du nog ta och leva med...
Långa promenader, mycket bus och lek så hon blir av med lite energi sen kan du träna kommandon osv.

Som sagt, ha i åtanke att hon är en valp... "buset" kommer att hålla i sig ett tag...


   
SvaraCitera

Det är en valp, vad förväntar du dig? [confused]


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Hunden lär bli lite koko om ni inte jobbar väldigt mycket med henne när hon är äldre, mycket äldre.

[love]


   
SvaraCitera

Skippa nackskinnet. Det är typsikt valpbeteende hon håller på med, låt henne bita löst men så fort det blir lite för hårt så säg bara "nej" högt (eller vilket ord du använder) och gå därifrån och ignorera henne. Kom tillbaka och fortsätt lek efter några sek och upprepa proceduren om hon biter för hårt igen 🙂


   
SvaraCitera