Aviseringar
Rensa alla

damp hund:O


Motion is da shit.


   
SvaraCitera

japansgrill:

då trycker jag ner hon och hålller hon i nackskinnet,

Gör inte det. Om det inte utförs med exakt rätt tajming, handlag, stämning osv så kommer hunden bara att känna av det som att du misshandlar den. Den förstår då inte "alfahane-situationen" som är tänkt att uppstå och kommer enbart att tappa förtroende för dig. Det kan leda till ett tänk hos hunden som "Om inte han tänker ta hand om mig får jag ta hand om mig själv". Vilket ofta resulterar i beteende som kräver avlivning av stackaren.

japansgrill:

vad tycker ni jag ska göra för att hon ska lugna ner sig ?:S

Lär din hund bestraffningarna "nej" och "fy" där "fy" är grövre. Nyp den i örat första gången du säger "fy" så kommer den aldrig att glömma det. "Nej" räcker med att du ser stor och elak ut och säger det med en mörk och läskig röst.

I övrigt ska du bara ha tålamod med valpen och tillrättavisa den när den gör fel. Visa vem som bestämmer genom att träna olika kommandon som sitt, och ligg, osv. Flytta den då och då om den ligger på "den bästa platsen i soffan". Se till att den flyttar sig för dig om du kommer gåendes. Se till att det är du som går först in genom dörrar. Se till att det är du som äter först.

Hundar behöver någon som visar dem vem som bestämmer.


   
SvaraCitera

Folk som inte kan ett skit om djur ska inte ha djur.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

"nej" och "fy" där "fy" är grövre.

Varför ska "fy" vara värre än "nej"? Förstår inte alls meningen med detta. Ett nej är ett nej och nej ska gälla på en gång inte om en kvart.

xsaosinx:

Se till att det är du som går först in genom dörrar. Se till att det är du som äter först.

Bullshit.[rolleyes] Är tråkig och återgår till vargar, går alltid alfahanen/tiken först i alla situationer? Skulle inte tro det.


   
SvaraCitera

Praline:

Förstår inte alls meningen med detta.

Som substitut för "nackgreppet" som man annars tar till istället för ett nej.

Praline:

Bullshit.[rolleyes]

Alright.[cheers]


   
SvaraCitera

japansgrill:

arabies

[bigsmile]


   
SvaraCitera

bit hunden i örat


   
SvaraCitera

Netherlick:

bit hunden i örat

Testade med min 10,5 veckor gamla Bearded Collie.
Hon bet tillbaks [cry]


   
SvaraCitera

Tomtefar:

Hon bet tillbaks

haha xD


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Som substitut för "nackgreppet" som man annars tar till istället för ett nej.

Jag förstår fortfarande inte. Varför inte bara ha "nej" istället för att snurra till det för hunden?


   
SvaraCitera

Hehe.. [cute]


   
SvaraCitera

Praline:

Jag förstår fortfarande inte. Varför inte bara ha "nej" istället för att snurra till det för hunden?

Äsch, bara som en markering på att de gjort "extra" fel. Tror inte att det gör någon större skillnad om man bara säger "nej" eller använder både "nej och fy".

Antar att jag skrev om en grövre nej-sägning eftersom att TS inte tyckte att "nej" räckte till. Nackgreppet är ju ingen bra lösning


   
SvaraCitera

hundar är farliga och äckliga djur


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Äsch, bara som en markering på att de gjort "extra" fel.

Fast då blir det ju m.a.o. daltning när man säger "nej"..

Jag tycker att han ska gå en ordentlig valpkurs alternativt gå privatkurs hos en vettig instruktör istället för att försöka förvandla något teoretiskt till praktiskt.[y]


   
SvaraCitera

Praline:

Jag tycker att han ska gå en ordentlig valpkurs alternativt gå privatkurs hos en vettig instruktör istället för att försöka förvandla något teoretiskt till praktiskt.

Jo, det är nog det bästa när allt kommer omkring. [blush]


   
SvaraCitera