Aviseringar
Rensa alla

Danmark, en modern faciststat?


Ämnesstartare

Danmark är ett land som jag ofta känner starkt hat för men också en del kärlek. Det är med glädje man korsar sundet för att ha en härlig dag i den danska huvudstaden och kunna köpa billig sprit. Danskarna har också en mer avslappnad attityd och det är en gladare stämning där än det är i Sverige. Men bakom fasaderna döljer sig det ruttna Danmark.

4481167-folketingsvalg.jpg
Danmark är ett rasistiskt och främlingsfientligt land.

2537313-.jpg
Det är asdyrt i Danmark

skurken438
Danskarna klarar inte av att hålla sig på läktarna när Sverige och Danmark möts i fotboll.
För den som inte minns (

)

DENMARK+ZOO+KILLS+GIRAFFE.JPG-03E0A.JPG
Köpenhamns zoo avlivade giraffen Marius helt i onödan och styckade Marius sedan framför barn och media för att sedan mata lejonen med likdelarna från Marius.

MargretheNewYearCourt2011.jpg
När man är i Danmark ser man extremt många som bär päls.

do-it-4-denmark.png
I Danmark är det okontroversiellt med obehagliga kampanjer om att folk ska skaffa fler barn för nationens bästa.

Vad finns det för positiva sidor och negativa sidor med detta land? Vad kan man göra åt Danmark?! Vad tycker ni om Danmark?


   
Citera
Ämnesstartare

Tycker såhär om Danmark: Bra motorväg till Tyskland.

Annars har jag bara "turisterfarenheter" från landet som är typ... ej nice. Danmark klingar trist i mina öron må jag säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danmark är underbart och en dag skall jag återvända!


   
SvaraCitera

Dom har inte släppt Grönland en. Imperialistiska jävlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danska zooplus är jättebra och snorbilligt.


   
SvaraCitera

Danskar är sköna. Önskar svenskar var mer lika danskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Danskar är sköna. Önskar svenskar var mer lika danskar.

+1


   
SvaraCitera
Exner

lol nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable: Danskarna har också en mer avslappnad attityd och det är en gladare stämning där än det är i Sverige.

uuh har bara märkt det motsatta, de verkar så hårda, typ som ryssar. fast d kanske bara är språket som ger mig den bilden jag vet inteeeeeeeee


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

ååh har bara märkt det motsatta, de verkar så hårda, typ som ryssar. fast d kanske bara är språket som ger mig den bilden jag vet inteeeeeeeee

Jag har verkligen ingen koll på rysk mentalitet och kultur men jag har varit en del i Köpenhamn, var där senast idag faktiskt och ett exempel på hur man märker skillnad på Sverige och Danmark är personalen på tåget mellan Sverige och Danmark. Sverige skickar tulltjänstemän med full utrustning och hundar på tågen på den svenska sidan och går igenom folks bagage, danskarna skiter fullständigt i någon tull, de svenska biljettkontrollanterna kontrollerar biljetterna minutiöst och kontrollerar identitetshandlingar i datorer och följer alla regler, de danska bryr sig inte lika mycket. Har ett exempel på när en kompis (som var skyldig att köpa en vuxenbiljett då gränsen i dk är 16) hade köpt en barnbiljett och kontrollanten förstod att han var över 16 och bara kommenterade "Jaså du er børn!" skrattade och gick vidare.

Danmark är lite mer chill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danskar är inte lika politiskt korrekta och stela som oss svenskar, på gott och ont. När det gäller politiskt vågar de kritisera och ifrågasätta i Sverige självklara saker som invandring exempelvis. Det här politiskt korrekta anti-rasistiska feministiska mediaetablisemanget finns därför inte i Danmark. Man får exempelvis uppskatta kvinnokroppar, tala om problem med invandringen, utan att en arg politiskt korrekta twittermobb flippar ut på en och målar ut en som sexist eller rasistisk. De gånger det hänt i Danmark har twittermobben kommit från Sverige. I Sveriges politiskt korrekta åsiktskorridor känns Danmark oerhört befriande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable: de svenska biljettkontrollanterna kontrollerar biljetterna minutiöst och kontrollerar identitetshandlingar i datorer och följer alla regler

hahahaha whut!? smugglas det mkt på dessa tåg lr varför är det så? båda länderna tillhör ju schengen för i helvete! Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

hahahaha whut!? smugglas det mkt på dessa tåg lr varför är det så? båda länderna tillhör ju schengen för i helvete! Arg

jag skulle gissa på att det smugglas väldigt mycket men jag tror mest att man jagar alla under 20 som sticker till dk för att köpa billig sprit och sen knarkarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://spraktidningen.se/artiklar/2012/10/stackars-danska-barn

NiklasW: I Sveriges politiskt korrekta åsiktskorridor känns Danmark oerhört befriande

Flytta dit dåGlad

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

<3


   
SvaraCitera