Aviseringar
Rensa alla

Danmark ska strypa asylinvandringen


Ämnesstartare

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5970226

"7 500 personer har kommit till Danmark i år för att söka asyl. Enligt den socialdemokratiska Justitieministern Karen Hækkerup var det så många man räknade med för hela året."

"– Det är situation som är svår att hantera. Men vi måste hantera den eftersom det kommer riktigt många, men den utmanar oss också."

Danmark ska alltså strypa asylinvandringen när dom inte ens tar emot 1/10 av vad Sverige tar emot. Och då är det deras sosseregering som vill det. Varför är vi inte mer som danskarna? 🙁


   
Citera

mm danmark är lika stort som sverige 


   
SvaraCitera

Danmarks Socialdemokrater är alltså mer radikala än SD när det gäller invandringspolitiken. Då SDs politik räknas som rasistisk av etablissemanget, vad gör då det danska Socialdemokraternas politik? Dödsnazistisk? 


   
SvaraCitera

massinvandring tack

lappland.gif


   
SvaraCitera

Där ser man. Nu har verkligen Sverige något att se upp till och beundra - LEVE DANMARK.  Hjärta

massinvandringen.png


   
SvaraCitera

Någon vid sina sinnens fulla bruk skulle snarare se detta som ett varnande exempel och fördöma det.


   
SvaraCitera

danskarna klagar ju på att dom har för lite folk


   
SvaraCitera

Och tacken för det var att en självmordsbombare nästan sprängde sig själv i Sverige men inte i Danmark. Förvirrad


   
SvaraCitera

Nachac: Någon vid sina sinnens fulla bruk skulle snarare se detta som ett varnande exempel och fördöma det.

Jag tycker personligen att det är vettigt att ta in så många som ekonomin tillåter om man samtidigt vill förbättra välfärden i det land man lever i, d.v.s. bör man ha en viss restriktion.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Danmark har länge varit ett samhälle som går att se på om en vill se vilket skit det är att ha nationalister i regeringsställning.


   
SvaraCitera

Razor: Jag tycker personligen att det är vettigt att ta in så många som ekonomin tillåter om man samtidigt vill förbättra välfärden i det land man lever i, d.v.s. bör man ha en viss restriktion.
Anmäl Citera

Du får ursäkta om jag inte prioriterar enskilda människors rikedom framför andra människors liv.


   
SvaraCitera

Nachac: Du får ursäkta om jag inte prioriterar enskilda människors rikedom framför andra människor liv.

Jag förstår hur du menar, medan nationalister har Sverige som gräns har du jordklotet som gräns. Problemet är att vi som medborgare i Sverige har mer makt att styra vad som sker här, och den makten försvinner om pengarna försvinner. Du är medveten om att en stark individ med en stark integritet behöver veta sina privata gränser och skydda de för att inte gå under. Jag menar att detsamma gäller ett land. Vilken är skillnaden? En entitet som vill vara stark behöver ha gränser och försvara de.


   
SvaraCitera

Razor: Problemet är att vi som medborgare i Sverige har mer makt att styra vad som sker här, och den makten försvinner om pengarna försvinner. Du är medveten om att en stark individ med en stark integritet behöver veta sina privata gränser och skydda de för att inte gå under. Jag menar att detsamma gäller ett land. Vilken är skillnaden? En entitet som vill vara stark behöver ha gränser och försvara de.

Resurserna tryter inte än så länge. Det är ganska provocerande med människor som skriver via ajfåns att vi inte har råd att rädda livet på bruna människor. Vi bör fördela resurser till de vilka behöva dem, inte till människor som utnyttjar systemet till att bli rika utan att bidra.


   
SvaraCitera

Nachac:
Någon vid sina sinnens fulla bruk skulle snarare se detta som ett varnande exempel och fördöma det.

Det är snarare Sverige som ses som ett skräckexempel när det gäller invandringspolitik både ute i Europa och övriga världen.

http://www.friatider.se/estland-ska-for-alltid-vara-vitt

"- Estland ska aldrig tillåta det att gå så långt som i Sverige, Frankrike och Storbritannien."

Nachac:

Du får ursäkta om jag inte prioriterar enskilda människors rikedom framför andra människors liv.

Välfärden handlar knappast om enskilda människors rikedom. Men du kanske trivs med att ha en undermålig sjukvård, en undermålig äldreomsorg, en undermålig skola, en undermålig a-kassa, undermåliga pensioner etc etc så länge du får leka godhetsapostel.


   
SvaraCitera

Nachac: Resurserna tryter inte än så länge

Du hörde visst inte Reinfeldts tal.


   
SvaraCitera