Aviseringar
Rensa alla

Danmark ska strypa asylinvandringen


N3794N: Välfärden handlar knappast om enskilda människors rikedom. Men du kanske trivs med att ha en undermålig sjukvård, en undermålig äldreomsorg, en undermålig skola, en undermålig a-kassa, undermåliga pensioner etc etc så länge du får leka godhetsapostel.

N3794N: Du hörde visst inte Reinfeldts tal.

Reinfeldt har sänkt skatten med hundra miljarder och snutit upp nittiosju på Sveriges genom tiderna sämsta affär. Gjorde säkert underverk för välfärden.


   
SvaraCitera

Nachac: Resurserna tryter inte än så länge. Det är ganska provocerande med människor som skriver via ajfåns att vi inte har råd att rädda livet på bruna människor. Vi bör fördela resurser till de vilka behöva dem, inte till människor som utnyttjar systemet till att bli rika utan att bidra.

Okej, men jag vill inte att pengar ges bort utan motkrav. Kraven är att människor anpassar sig till de värderingar som råder i det land de vill få hjälp från. Så sker inte i någon större omfattning just nu. Vill du t ex rädda livet på människor som sedan med full kraft kommer att vara rasister mot vita, homofober, kvinnohatare, förneka vetenskap m.m? Det vill inte jag, jag ser människoliv som värdefullt så länge dessa människor vill vara bra medmänniskor. I annat fall är de inte värdefulla. Man kan kalla mig kall, egoistisk eller vad man vill men jag står fast vid den åsikten.


   
SvaraCitera

Nachac: Reinfeldt har sänkt skatten med hundra miljarder och snutit upp nittiosju på Sveriges genom tiderna sämsta affär. Gjorde säkert underverk för välfärden.

Vi har dock fortfarande världens fjärde högsta skatter och har ändå en sämre välfärd än länder med lägre skatter än oss.


   
SvaraCitera

Shit tyskland är nazistiskt alltså... Tar en tredjedel av det sverige gör


   
SvaraCitera

Men ni som har invändningar mot detta; tänk på att Sverige alltid är bäst på allt, så vi har förmodligen rätt i detta också


   
SvaraCitera

Jävla resten av europa, tar våra invandrare ifrån oss!!!!


   
SvaraCitera

Tickstart: Jävla resten av europa, tar våra invandrare ifrån oss!!!!

Eller hur, vilka as de är!!!!


   
SvaraCitera

Razor:

Eller hur, vilka as de är!!!!

Haha ja, vi måste locka hit fler. Eller starta fler konflikter så fler flyr...


   
SvaraCitera

N3794N: Vi har dock fortfarande världens fjärde högsta skatter och har ändå en sämre välfärd än länder med lägre skatter än oss.

Okej.


   
SvaraCitera

Razor: Okej,

Nej, jag håller inte med dig, jag finner dessutom din inställning postkolonial.


   
SvaraCitera

Nachac: Nej, jag håller inte med dig, jag finner dessutom din inställning postkolonial.

Vill du utveckla varför du inte håller med mig? Har jag gjort felaktiga antaganden?


   
SvaraCitera

Tickstart: Haha ja, vi måste locka hit fler. Eller starta fler konflikter så fler flyr...

Mycket glad Vi får starta en tankesmedja där vi utvecklar dessa planer!


   
SvaraCitera

Nachac:

Du får ursäkta om jag inte prioriterar enskilda människors rikedom framför andra människors liv.

Fast det är ju precis det flyktinginvandring till Sverige innebär? Ett fåtal flyktingar som har möjligheten att ta sig till Sverige höjs upp till rikedom (svensk levnadstandard) samtidigt som de värst drabbade som är på gränsen till att dö runt om i världen bortprioriteras? Sverige prioriterar att hjälpa ett fåtal till svensk levnadstandrad framför att rädda mångdubbelt så många liv.


   
SvaraCitera

N.W: Fast det är ju precis det flyktinginvandring till Sverige innebär? Ett fåtal flyktingar som har möjligheten att ta sig till Sverige höjs upp till rikedom (svensk levnadstandard) samtidigt som de värst drabbade som är på gränsen till att dö runt om i världen bortprioriteras? Sverige prioriterar att hjälpa ett fåtal till svensk levnadstandrad framför att rädda mångdubbelt så många liv.

Jo, fast SD syftar inte till att förflytta hela summan från flyktingmottagande i Sv till flyktinghjälp på plats.


   
SvaraCitera

Nachac: Resurserna tryter inte än så länge. Det är ganska provocerande med människor som skriver via ajfåns att vi inte har råd att rädda livet på bruna människor. Vi bör fördela resurser till de vilka behöva dem, inte till människor som utnyttjar systemet till att bli rika utan att bidra.

Har välstånd aldrig skapats justifierat eller vad menar du? Och ska människor som skapat välstånd inte kunna åtnjuta den?


   
SvaraCitera