Aviseringar
Rensa alla

Danmark skakat av skräckföräldrar


Ämnesstartare

Förvånad att ingen skapat en tråd om saken tidigare. Denna borde nyhet borde vara något att dra åt sig öronen åt tycker man.

http://www.aftonbladet.se/n​yheter/article8592552.ab

Danmark skakat av skräckföräldrar

Niobarnspappa tvingade äldsta dottern att gräva sin egen grav

Danmark är i chock.
En lång rad groteska övergrepp har uppdagats i en familj i Brønderslev.
Bland annat tvingade pappan sin äldsta dotter att gräva sin egen grav.

Föräldrarna åtalas nu för att ha torterat och plågat sina nio barn i fler år.

Fallet avslöjades förra vintern efter att ett av barnen kontaktat polisen, men omfattningen av tortyren har inte varit känd förrän nu.

– Det här är ett av de grövsta fall som jag någonsin har hört talas om, säger åklagaren Michael Møller till tidningen Berlingske Tidende.
Plågade dottern

Listan på kränkningar är fruktansvärd, och de har framför allt drabbat den äldsta dottern. Bland annat har hon blivit slagen med basebollträ, fått äta avföring och tvingats ha sex med en häst, skriver flera danska medier.

Familjen bodde utanför den lilla staden Brønderslev på norra Jylland. I ett illa underhållet tegelhus, nedsmutsat med avföring från både människor och djur, styrde den 40-årige mannen och hans 36-åriga sambo skräckhemmet med järnhand.

Flera av de nio barnen blev sparkade, slagna och våldtagna, skriver Berlingske Tidende.
”Ingen visste”

I dag är hela orten skakad av de groteska rapporterna.

– Det är en väldigt sorglig historia. Ingen upptäckte vad som försiggick, och när det uppdagades var det för sent, säger Thomas Ancher, som är präst i staden, till Aftonbladet.

Den tragiska historien har fått stor uppmärksamhet i danska medier, och Ancher beklagar att den lilla orten nu har hamnat på kartan på grund av detta.

Han säger att han ofta predikar om fallet inför sin församling.

– Människor vill inte se hemskheter, utan vänder på huvudet och ser åt ett annat håll. Jag försöker tala om att vi måste ta hand om varandra bättre.

Rättegången mot föräldrarna väntas inledas i vår.


   
Citera
Ämnesstartare

Dansk artikel, för dom som kan läsa den.

http://www.​​bt.dk/krimi/skulle-spise-affoering-og-dyrke-sex-med-hest

Skulle spise afføring og dyrke sex med hest

Forældreparret med de vanrøgtede børn fra Serritslev er tiltalt for en række uhyrligheder.

Statsadvokaten for Nord- og Østjylland har rejst tiltale mod forældreparret i sagen om de ni vanrøgtede børn fra Serritslev.

Børnene blev tvangsfjernet i begyndelsen af marts 2010, hvor forældrene blev anholdt og varetægtsfængslet for en række overgreb mod børnene.

Først nu kommer det frem, hvor horrible ting, de skal have udsat deres sammenbragte børn for.

- Jeg kan kun sige, at det her er en meget meget grov sag. Nok også en af de groveste sager, som jeg nogensinde har set og hørt om, siger vicestatsadvokat Michael Møller til bt.dk og uddyber den lange række tiltaler mod forældrene:

Begge forældre er tiltalte for:

Bt.dk advarer sarte sjæle om det følgende indhold, der er meget voldsomt.

Vanrøgt: Forældrene skal have ladet børnene bo i et hjem, hvor der lå afføring fra både mennesker og dyr. Man har fundet, at ingen af børnene er udviklet alderssvarende.

Hela artikeln går att finna i länken...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför får man inte fråga om dom var muslimer utan att ens kommentar försvinner? Tycker det är en viktig detalj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Varför får man inte fråga om dom var muslimer utan att ens kommentar försvinner? Tycker det är en viktig detalj.

Ja precis, ni raderar kommentarer utan att man får veta varför. dålig stil [no-no]


   
SvaraCitera
smisk

Lethuc:

Niobarnspappa

Lethuc:

nio barn

Tycker detta säger ganska mycket om familjen. En familj med 9 barn kan inte vara normal.

Dan_the_ironman:

Tycker det är en viktig detalj.

Varför är det viktigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

Ja precis, ni raderar kommentarer utan att man får veta varför. dålig stil [no-no]

Dan_the_ironman:

Varför får man inte fråga om dom var muslimer utan att ens kommentar försvinner? Tycker det är en viktig detalj.

Det är i en mån en mobbning av TS. Bara för att man är av en viss orsak behöver inte det betyda att allt man skriver om behöver vara direkt relaterat till denna åsikt.

Och om ni läser de båda artiklarna så går det inte att utpeka om någon inblandat varit muslim, kristen eller LO-ordförande. Så det är fullkomligt irrelevant att ställa frågan och knappast någon kommer veta svaret. Alltså blir det en form av mobbning mot TS och en form av spam.

Så sluta med det.

(Ej jag som har raderat inläggen, men jag är ej dum i huvudet. [no-no])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frågan i sig är inte särskilt provocerande, det var hur ni formulerade den som gjorde ert uppsåt väldigt tydligt vart ni ville komma. Dom första inläggen sätter tonen i tråden, och era tramskommentarer är inte särskilt önskvärda.

Men nej, jag tror knappast att det rörde sig om några invandrare då dom dels hade råd med hus och kunde flytta runt som dom ville. Dom hade dessutom ett stall med fyra hästar och av bilden att döma en rätt ny bil.

Det rör sig troligen med en familj med en hyfsad inkomst. Hur denne man lyckats förskaffa sig utbildning och jobb borde dock vara ett mysterium då han milt sagt verkar
vara helt kocko i huvudet.

Här är huset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Men nej, jag tror knappast att det rörde sig om några invandrare då dom dels hade råd med hus och kunde flytta runt som dom ville. Dom hade dessutom ett stall med fyra hästar och av bilden att döma en rätt ny bil.Det rör sig troligen med en familj med en hyfsad inkomst.

HAHAHHAHAHAHAHAHAHA!

Jag älskar hur du drar slutsatser, jag är inte förvånad över dina åsikter längre [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]

Vad är det för fel på folk egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här är bilden på huset som inte gick upp i förra inlägget.

skrackhuspuffen_1396991l.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd att det inte var i USA. 250 års fängelse för båda föräldrarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Och om ni läser de båda artiklarna så går det inte att utpeka om någon inblandat varit muslim, kristen eller LO-ordförande. Så det är fullkomligt irrelevant att ställa frågan och knappast någon kommer veta svaret. Alltså blir det en form av mobbning mot TS och en form av spam.

Ser inte problemet med att någon frågar det? Ok om det spammas, men att nån frågar är ju bara en simpel fråga.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jonnybravo91:

Det är i en mån en mobbning av TS. Bara för att man är av en viss orsak behöver inte det betyda att allt man skriver om behöver vara direkt relaterat till denna åsikt.

Att ställa en enkel fråga är mobbing, men att driva om händelsen är fullt ok, jag menar det är bara nio personer som fårr sitt liv förstört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

jag menar det är bara nio personer som fårr sitt liv förstört.

Därför borde det räknas som mord. Helt seriöst alltså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ser inte problemet med att någon frågar det? Ok om det spammas, men att nån frågar är ju bara en simpel fråga.

Det spammades. Vet ej hur många inlägg som raderades, men varje gång jag kollade tråden under dess första timme i livet var det varje gång samma fråga upprepad av samma användare.

aristoteles:

Att ställa en enkel fråga är mobbing, men att driva om händelsen är fullt ok, jag menar det är bara nio personer som fårr sitt liv förstört.

Att spamma mot TS som faktiskt är här, är en sak.

Att driva om en händelse som hänt mil bort, där ingen av de inblandade någonsin kommer att se inlägget, är en annan sak.


   
SvaraCitera