Aviseringar
Rensa alla

Danmarks Muhammed-Bilder


Ämnesstartare

Danmark publicerar återigen Muhammed karikatyrbilderna på flertal Danska tidningar och Sydsvenska tidningen. Miljoner muslimer i arabvärlden protesterar och bränner Danska flaggor.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

New Jersey:

Ja, HEJA DANMARK!! Stå för er!! (Du röstade på detta alternativ)

Mer rätt denna gången än förra, Danmark visar hur högt de värderar yttrandefriheten, att terrorism inte fungerar, att man inte kan skrämma till tystnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New Jersey:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Seriöst, visa lite respekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sickna ypperliga röst-alternativ du har skrivit [y]


   
SvaraCitera

Det är iaf inte fel. Yttrandefrihet i Danmark ska inte inskränkas av religiösa lagar i mellanöstern. Sen kan jag tycka att det är barnsligt om man gör det för att provocera, men även om det är anledningen så har man rätt att yttrycka sig i demokratiska länder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New Jersey:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Det är ju fan enbart i provokativt syfte. "Åh nej yttrandefrihet är sååå viktigt, VI KAN INTE LÅTA BLI!!!". Jävla trams.


   
SvaraCitera

New Jersey:

Ingen åsikt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New Jersey:

Nej, låt peddon vara ifred (Du röstade på detta alternativ)

Jag tycker det inte är fel i sig, det är bara jävligt löjligt av islamisterna att bli galna på sånt. Men att göra det nu igen är att tigga om terrordåd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

"Åh nej yttrandefrihet är sååå viktigt, VI KAN INTE LÅTA BLI!!!".

Den är så viktig. Tänk själv om den inte funnits, inte mycket som blivit utalat då. Sedan skall vi väll inte låta utländska stater och medborgare bestämma vad vi får och inte får göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New Jersey:

Ingen åsikt (Du röstade på detta alternativ)

Det är inte fel, bara korkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Garm1:

Den är så viktig. Tänk själv om den inte funnits, inte mycket som blivit utalat då. Sedan skall vi väll inte låta utländska stater och medborgare bestämma vad vi får och inte får göra?

Jag vet att yttrandefriheten är viktig, men det här handlar inte ens om det. Det handlar bara om att provocera muslimer och skylla det på yttrandefriheten.


   
SvaraCitera

New Jersey:

Ja, HEJA DANMARK!! Stå för er!! (Du röstade på detta alternativ)

men lite korkat är det. Tror att de väntas terrordåd i Danmark snart bara för det [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Jag vet att yttrandefriheten är viktig, men det här handlar inte ens om det. Det handlar bara om att provocera muslimer och skylla det på yttrandefriheten.

Första gången kan det ha varit detta, men även ett test av yttrandefriheten, får man yttra vad som helst? Ungefär som jesusbögbilderna, testar gränsen.

Nu förstår jag fullt ut att de publicerar bilderna, det sätter en klar gräns att man inte kan skrämma till tystnad, att de inte genom terror kan tvinga oss att leva efter deras efterblivna idiotiska principer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Garm1:

Nu förstår jag fullt ut att de publicerar bilderna, det sätter en klar gräns att man inte kan skrämma till tystnad, att de inte genom terror kan tvinga oss att leva efter deras efterblivna idiotiska principer.

Men det är inte viktigt nånstans. Nånstans borde respekt för andras tro vara långt viktigare.

Vi kan börja snacka om hur jävla viktigt det är att försvara yttrandefriheten när vi lever i en polisstat och inte får vara med i vilka politiska organisationer som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Men det är inte viktigt nånstans. Nånstans borde respekt för andras tro vara långt viktigare.

Varför detta? Precis som kristna får acceptera att alla inte tänker följa deras efterblivna tro så måste muslimer acceptera att vi inte tänker följa deras efterblivna tro. Precis som att de får häckla och göra narr av oss får vi göra narr av dessa, man skall aldrig låta sig skrämmas till tystnad.

Libertad:

Vi kan börja snacka om hur jävla viktigt det är att försvara yttrandefriheten när vi lever i en polisstat och inte får vara med i vilka politiska organisationer som helst.

du får vara med i vilken politisk organisation som du vill, vi har inga svenska organisationer som är förbjuda, inte sant? Att du sedan som organiserad höger och vänsterextrem hamnar i säpos regiester hör mer samman med ditt uttalade hot mot demokratin än att du är medlem i en organisation.


   
SvaraCitera