Aviseringar
Rensa alla

Dario Argento Filmer!


Ämnesstartare

Vilka Dario Argento filmer gillar folket. Om någon av er nu ser på sådan bra film!

Själv måste jag säga att dom bästa är

1:Cat'o nine tale's
2:Tenebre
3:Suspira
4:Phenomena

Har däremot sett mer men det där är urvalet av dom jag gillar. Sen har jag inte sett den som verkar bäst än och det är Deep Red

dario-argento.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag tror inte att jag sett någon film han regisserat, men han har varit med och skrivit en av mina favoritfilmer "Once Upon a Time in the West".


   
SvaraCitera

Jag gillar suspiria.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Voldo:

men han har varit med och skrivit en av mina favoritfilmer "Once Upon a Time in the West

Japps det var han som skrev den ^^ var för övrigt hans debut manus.


   
SvaraCitera

Varför är det bara jag som har svårt för Argentos filmer? Jag menar det fungerar väl bra att slökolla på men ingenting som jag går igång på.

Gjorde btw inte han och Lucio Fulci någonting ihop innan han avled?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandblasted:

Gjorde btw inte han och Lucio Fulci någonting ihop innan han avled?

Jo dom skrev filmen Wax Mask innan Lucio Fulci dog! Och Dario Argentos filmer är helt enkelt unika! kolla hans filmer från 70-80-talet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suspiria och Phenomena måste nog vara bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tombcrusher:

Suspiria och Phenomena måste nog vara bäst.

Dom är riktiga stjärnskott 😉 Men Tenebre och Cat'o nine tales är dom bästa hittils. Har skickat efter deep red också ^^ den tror jag kommer vara ett rent mästerverk!


   
SvaraCitera

Jag har gett dem en chans men jag fastnar helt enkelt.
Isåfall lyfter jag hellre upp Fulci som med ZFE, The Beyond & City of the living dead gjorde en utav de bästa zombiefilmerna för sin tid.

Är förresten A cat in the brain sevärd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandblasted:

Jag har gett dem en chans men jag fastnar helt enkelt.

okej menade du att du inte fastnar?

Sandblasted:

Isåfall lyfter jag hellre upp Fulci som med ZFE, The Beyond & City of the living dead

Beyond kan jag hålla med om. Men ZFE är lite bra men inte så mycket att hänga i julgrannen. City of the living dead? vart är zombierna i den? man ser dom ju aldrig. Annars måste jag ha sett en skit utgåva där dom klippt bort alla zombier eller så minns jag dom inte alls. Fast det var ju house of horror så.


   
SvaraCitera

RaLLeB:

Annars måste jag ha sett en skit utgåva där dom klippt bort alla zombier eller så minns jag dom inte alls. Fast det var ju house of horror så.

Haha det måste varit House Of Horrors sönderklippta version du beskådat, och givetvis menar jag att jag inte fastnade för Argentos filmer.

ZFE har en otrolig charm i sig som är väldigt svår att slå, det är en av mina absoluta favoriter inom zombiegenren. Allt ifrån det tarftliga skådespelarprestationerna till de mustiga kameravinklarna där de döda reser sig upp ur sina gravar.

Sedan får man också inse att man måste vara någon form av zombietönt för att uppskatta dessa mästerverk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandblasted:

Sedan får man också inse att man måste vara någon form av zombietönt för att uppskatta dessa mästerverk.

Jag är zombie nörd som fan. Jag älskar zombie filmer. Och Lucio Fulcis zombie filmer bortsett från beyond. Suger verkligen rektum. Skådespelet i ZFE kan suga pung. och när zombien räddar en tjej från att bli uppäten av en haj? var fulci hög på LSD när han skrev just den delen eller hade han inget bättre att komma med?


   
SvaraCitera

Haha och du förstår inte det underbara med den biten? Jesus sux donkey.

Vad skulle du rekommendera isåfall?


   
SvaraCitera

Håller med sandblasted. Jag har inte förstått det stora med argento.

Men listar de jag har sett.

Profondo rosso (deep red)
Den var helt ok och rätt spännande, då man får reda på vem mördaren är i slutet så garanterar jag att folk kommer se om en viss del i filmen[bigsmile]

Waxmask
Tyckte den var lite obehaglig, men jag kommer inte ihåg något utav den.

Suspiria
Musiken är argentos stora trumfkort i filmerna, men bortsett ifrån musiken i suspiria, så har jag inte förstått vad det är som är så bra med den här filmen.


   
SvaraCitera

glömde demons
första filmen är riktigt cool och helt klart värd att se. Men uppföljaren är helt jävla värdelös


   
SvaraCitera