Aviseringar
Rensa alla

Dario Argento Filmer!


Ämnesstartare

Galvmeister:

Waxmask
Tyckte den var lite obehaglig, men jag kommer inte ihåg något utav den.

Inte Dario Argento som gjort den utan Sergio Stivalleti. Dario Argento skrev den tillsammans med Lucio Fulci

Galvmeister:

glömde demons

Samma med Demons den har Dario Argento Producera det är Lamberto Bava som gjort den.

Galvmeister:

Suspiria
Musiken är argentos stora trumfkort i filmerna, men bortsett ifrån musiken i suspiria, så har jag inte förstått vad det är som är så bra med den här filmen.

Filmen är ett mästerverk. Musiken av goblin äger sönder. Handlingen är skitbra samma med filmens stämning. Den är helt genial ^^


   
SvaraCitera

Voldo:

Jag tror inte att jag sett någon film han regisserat, men han har varit med och skrivit en av mina favoritfilmer "Once Upon a Time in the West".

På tal om den filmen, är det någon mer som lagt märke till röstfördelningen på IMDb mellan kvinnor och män? Förbannade tonårstjejer och deras små hjärnor. 😛

Males 43,741 8.8
Females 2,804 7.7
Males under 18 716 8.7
Females under 18 100 4.8


   
SvaraCitera

Harvey:

På tal om den filmen, är det någon mer som lagt märke till röstfördelningen på IMDb mellan kvinnor och män?

Jo, men det är inte bara den filmen. Majoriteten av alla mästerverk får riktigt låg rating av 'females under 18'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandblasted:

Är förresten A cat in the brain sevärd?

A Cat In The Brain är ju en Fulci film som jag inte har sett. Men är mycket intresserad av den. Ska köpa City of the living dead i EC E utgåva. Eftersom dom klippt bort nästan alla zombies i House Of horror utgåvan.


   
SvaraCitera

Jag vill se Four flies on grey velvet som fan. Men det känns inte särskilt värt att köpa någon utav de skitutgåvor som finns. Det är endast den och Inferno som saknas för att jag ska vara nöjd med min Argento-samling. Door into darkness, Do you like hitchcock?, Card player o Trauma ger jag nog fan i. Är det någon här som gillar nån utav dem?


   
SvaraCitera

Ah, demons är underbar. SÅ otroligt roligt. Jag har både ettan och tvåan, fråga är om inte tvåan har något snäppet högre mysfaktor. Att de dubbat filmen är ännu roligare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandblasted:

Ah, demons är underbar. SÅ otroligt roligt. Jag har både ettan och tvåan, fråga är om inte tvåan har något snäppet högre mysfaktor. Att de dubbat filmen är ännu roligare.

erkänn att det är dåliga house of horror utgåvor. Eller är det underbart bra utgåvor?


   
SvaraCitera

RaLLeB:

erkänn att det är dåliga house of horror utgåvor. Eller är det underbart bra utgåvor?

Ej House of horror utgåvor.

Se det mer som en förfestrulle. Ta dem med en nypa salt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandblasted:

Se det mer som en förfestrulle. Ta dem med en nypa salt.

Okej. Jag har både 1:an och 2:an i House Of Horror. Vill spy på skiten. Nog för att filmerna äger kuk i helvetet. Men House Of Horror är ju en skam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deep Red är en underbar film [smile]!


   
SvaraCitera