Aviseringar
Rensa alla

Darkfall, bra eller dåligt?


Issen
Ämnesstartare

Det nya MMORPGt som säger sig ha allting och mycket mer än de andra har varit ute i snart en månad.

Dom hade en väldigt långsamt och problematisk release och ännu mer problematisk fortsättning av sitt uttelande av digitala kopior(de enda man kan få) där några tusen exemplar släpptes om dagen på deras hemsida och säkert 100 gånger fler än som fanns satt och försökte få ett, detta ledde förstås till kraschar och att även om man nått slutliga köpsidan så kunde man falla ur.

I alla fall... ni som eventuellt ändå fått ett exemplar eller ändå är väldigt insatta i spelet, vad tycker ni?

Själv älskar jag det, det ger sån otrolig frihet. En dag spenderades med 2 ingame mates där vi smög oss in i en annan guildby och stal några mounts(ridjur).

Så, opinions?


   
Citera
Ämnesetiketter

Issen:

Så, opinions?

Väntar på US releasen innan jag börjar, får se då om det verkligen är värt det, är ju spelet som alla har väntat på.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

LitenPenis:

Väntar på US releasen innan jag börjar, får se då om det verkligen är värt det, är ju spelet som alla har väntat på.

Blir nog ingen US release... US spelar med oss Europeér just nu vilket istället ger dygnet runt aktivitet.


   
SvaraCitera

Kollade precis gameplay trailer på gametrailers.com. Såg väldigt dåligt ut [rolleyes]


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Donbot:

Kollade precis gameplay trailer på gametrailers.com. Såg väldigt dåligt ut

Det är inte lika detaljerat som t.ex. WoW, däremot har det många snyggare animationer och en mer "realistisk grafik" men viktigast av allt är spelet helt fritt... man skjutar pilar och spells i FPS vinkel och siktar själv även med svärdhugg, alltså inget targetssystem.

Man lvlar inte så alla nya spelare kan direkt gå med dom mer etablerade, dra på sig de bästa rustningarna och gå ut och kriga och överta andra spelarstäder osv.


   
SvaraCitera

Jag spelade betan och tyckte det var askul. Nu ska man bara skaffa lite tid och pengar.[sad]


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Revlis:

Jag spelade betan och tyckte det var askul. Nu ska man bara skaffa lite tid och pengar.

Ja, först ska du väl fixa ett exemplar av spelet? 😛


   
SvaraCitera

Issen:

man skjutar pilar och spells i FPS vinkel och siktar själv även med svärdhugg, alltså inget targetssystem

Ja det verkar vara en cool ide men slaget i trailer såg inge intressant ut alls :/ Ingen känsla när dem hugger och såg väldigt billigt ut.


   
SvaraCitera

Issen:

Ja, först ska du väl fixa ett exemplar av spelet? 😛

Nä, först ska jag skaffa pengar och tid. [crazy]

Jag kan ju inte köpa spelet om jag inte har pengar och jag kan ju inte spela det om jag inte har tid.[bigsmile]


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Donbot:

Ja det verkar vara en cool ide men slaget i trailer såg inge intressant ut alls :/ Ingen känsla när dem hugger och såg väldigt billigt ut.

Hellre stort och laggfritt än extremt snyggt men begränsat pga lagg om man är många spelare nära osv.


   
SvaraCitera

Issen:

Hellre stort och laggfritt än extremt snyggt men begränsat pga lagg om man är många spelare nära osv.

Jo det är sant. Som t ex AoC som är skit snyggt men förstört pga instancerna. Sen menade jag att combat animationerna såg billiga ut om det skulle vara som oblivion eller Dark Messiah så skulle det sätt bättre ut


   
SvaraCitera

Jag var taggad på DarkFall tills de nämnde Star Wars: The Old Republic.
Kommer därför att svika det.


   
SvaraCitera

Issen:

Blir nog ingen US release...

Det är inte vad dom har sagt iallafall. EU releasen var ju i princip en testrunda för att se hur det skulle gå/dom hade inga pengar för att sätta upp servrar/CS i USA.

Sen kommer US releasen senare, där alla stora PvP guilder kommer flytta bort/börja spela vilket lämnar EU servrarna med alla dom nya WoW kidsen från Europa. Förhoppningsvis så slipper man majoriteten då.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

LitenPenis:

Det är inte vad dom har sagt iallafall. EU releasen var ju i princip en testrunda för att se hur det skulle gå/dom hade inga pengar för att sätta upp servrar/CS i USA.

Med tanke på att dom inte ens har mer än en server i Europa, för långa köer... icke sålda spel vilket dom måste lösa först så tror jag ändå inte på någon US release de närmsta taget. Därför tror jag heller inte att så pass många flyttar att det kommer påverka något i längden.

Stannar hellre på EU servrarna med 50ms än USA servrar med 300 dessutom.


   
SvaraCitera

Issen:

Med tanke på att dom inte ens har mer än en server i Europa, för långa köer... icke sålda spel vilket dom måste lösa först så tror jag ändå inte på någon US release de närmsta taget.

Nej, det låter inte troligt. Men någon gång kanske, även fast dom inte någonsin har varit särskilt bra på att hålla sina löften.

Issen:

Stannar hellre på EU servrarna med 50ms än USA servrar med 300 dessutom.

Dom som jag känner från USA säger att det knappt märks någonting i gameplayet.


   
SvaraCitera