Aviseringar
Rensa alla

Darwinismen 150 år, ett budskap till Sveriges ungdom:


Ämnesstartare

Sverige är ett av världens mest ateistiska land. Det är inte konstigt för man indoktrinerar (=hjärntvättar) barn och ungdom enda från förskolan, man för bara höra en sida, att vi har utvecklats. Själv har jag hört båda och tagit ställning! Ge dig själv chansen att lyssna och se denna video och bilda dig sedan din egna uppfattning. Darwinismen kan vara den största bluff människan varit utsatt för! Tillåt inte att du är en av dem!
http://www.himlentv7.se/vod/player/?program=9518www.himlentv7.se/vod/player/?program=9518 Darwin 150 år - bevis saknas


   
Citera

nej tack, hej då


   
SvaraCitera

Tycker att alla ska respekteras, även Gud.

Känner/Vet en Darwin som är konstnär i Frankrike förövrigt Rodnar


   
SvaraCitera

Hmm... Intressant.


   
SvaraCitera

Kan man få ett snabbt referat av klippet, gärna i punktform?


   
SvaraCitera

Kollade igenom klippet.


Även om det är som han säger, att det finns en bakomliggande mening/medvetande med den kosmiska strukturen, hur får han då det till att just Kristendomen är sann?


   
SvaraCitera

Förstod inte riktigt vad han ville ha sagt med "variation" istället för "evolution", att det ur vargen kan uppstå både prärievarg och hund handlar om att t.ex hundens förfäder gynnades av att ha de egenskaper som gjort hunden till vad den är - dvs de mest hundlika vargarna var de som fick fördel att utvecklas som hundar, då hundar behövde va lojala, pålitliga och vänliga mot människor fick de "urhundar" som uppvisade dessa egenskaper  ökad livsduglighet så de andra icke-önskvärda egenskaperna såsom aggressivitet mot människor, sållades ut.


Allt är påsåvis en direkt produkt av arvet och vad som format det till vad det blivit, en val (som togs upp i programmet) ser inte ut som en val av slumpen - utan pågrund av generationer av evolution eller variation som professor Pekka föredrar att kalla det, där de egenskaper som för valen ökat livsdugligheten som t.ex att kunna röra dig effektivt i vattnet med en fena, också sållats ut från de egenskaper som inte gynnat överlevnaden.


   
SvaraCitera

Religiösa är så underhållande.


   
SvaraCitera

Det är en kombination av både selektion, mutation och isolation som format fram mångfalden och artrikedomen i naturen, och som lagt grunden för att de olika livsformerna ser ut precis som de gör. 


Att en simmande björn inte blir en val bara sådär beror på att det tar lång tid att utveckla dessa egenskaper, att säga att det genetiska arvsanslaget inte kan anpassas efter miljön bara för att det tar lång tid och att det skulle uppstå många fel på vägen om man skrev av bibeln flera gånger, känns som att blanda ihop äpplen med päron.


   
SvaraCitera

Ja, jag ger helt enkelt mig själv chansen att lyssna och se och ja... bildar mig en alldeles egen uppfattning och... tar håglöst lite ställning sådär... tillåter... inte...


   
SvaraCitera

Himlen TV7


   
SvaraCitera

Kommande program på kanalen:

Café Bibeln

TV7 Israel news

Bibeln är mirakulös!


   
SvaraCitera
Kingen

Religion har inte bidragit till något bra.


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist: Kommande program på kanalen:

Café Bibeln

TV7 Israel news

Bibeln är mirakulös!

Mycket glad Vad annars?


   
SvaraCitera

Nej, världsfrånvända kreationister har jag fått nog av. Adios! 


   
SvaraCitera