Aviseringar
Rensa alla

.dat filer?


Xerth
Ämnesstartare

Hejsan hejsan, startade just mammas dator och försökte få internet på den vilket inte funkar så bra. Jag har inte gjort någonting på den (det är en jobbdator så man kan inte göra så mycket ändå) och har ändå lyckats få en fil som skapades idag 18:58 som heter NTUSER.dat, har ingen aning om vad det är eller hur jag fick den, för jag har ju som sagt inte haft något internet.

Någon som vet?

Tack,
- X


   
Citera
Åtta

Det är en registerfil skapad av ditt operativsystem.


   
SvaraCitera
Xerth
Ämnesstartare

Åtta:

Det är en registerfil skapad av ditt operativsystem.

Utveckla; Vad gör dem?


   
SvaraCitera
Åtta

Xerth:

Utveckla; Vad gör dem?

Har du funderat på att googla? Den innehåller information om din användarprofil.


   
SvaraCitera
Xerth
Ämnesstartare

Åtta:

Har du funderat på att googla?

Ja, allt jag hittade var likadana frågor utan något bra svar.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Xerth
Ämnesstartare

Budolicious:

http://filext.com/file-extension/dat

Har läst igenom det men tycker inte det ger särskilt mycket klarhet i det hela, står mest att man behöver köra registry scan om man får dem.


   
SvaraCitera
Åtta

Xerth:

Ja, allt jag hittade var likadana frågor utan något bra svar.

Konstigt, för jag googlade när jag skrev mitt svar, och fick då fram ett antal bra svar redan på första sidan.

NTUSER.dat är en fil som skapas i och med varje användarprofil. I den finner du diverse användarspecifika inställningar. T.ex. skulle man kanske kunna se vilken bakgrundsbild användaren har.


   
SvaraCitera
Xerth
Ämnesstartare

Åtta:

NTUSER.dat är en fil som skapas i och med varje användarprofil. I den finner du diverse användarspecifika inställningar. T.ex. skulle man kanske kunna se vilken bakgrundsbild användaren har.

Tackar 🙂


   
SvaraCitera

Xerth:

Hejsan hejsan, startade just mammas dator och försökte få internet på den vilket inte funkar så bra. Ja

du har ite funderat på att du inte ska försöka pilla på din mammas jobbdator då du inte har någon koll alls?


   
SvaraCitera
Xerth
Ämnesstartare

grön_apa:

du har ite funderat på att du inte ska försöka pilla på din mammas jobbdator då du inte har någon koll alls?

Den har gått sönder så hon bad mig avinstallera massa spel och sånt så upptäckte jag den filen.


   
SvaraCitera

Xerth:

Den har gått sönder så hon bad mig avinstallera massa spel och sånt så upptäckte jag den filen.

ännu mera fail att hon låter dig instalera en massa skit på sin jobbdator.

Xerth:

Den har gått sönder så hon bad mig avinstallera massa spel och sånt så upptäckte jag den filen.

!=

Xerth:

Hejsan hejsan, startade just mammas dator och försökte få internet på den vilket inte funkar så bra.


   
SvaraCitera
Xerth
Ämnesstartare

grön_apa:

ännu mera fail att hon låter dig instalera en massa skit på sin jobbdator.

Inte jag, hennes skit från Expressen.

grön_apa:

!=

Xerth: Hejsan hejsan, startade just mammas dator och försökte få internet på den vilket inte funkar så bra.

Ja, men sen kom vi på att internetuttaget var sönder så vi ska skicka den till hennes jobb för lagning.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera