Aviseringar
Rensa alla

Data Kod


Ämnesstartare

Tjena idag har min farsa fått den klokrena iden att fixa ett program som stänger ner min dator eller internet vid en viss tid så jag undrar om det går att fixa något program som registerar alla koder som skrivs in eller nåt liknade så att jag kan använda datorn hur jag vill (:


   
Citera
Ämnesstartare

Finns USB-grejer man sätter mellan tangentbordet och datorn som fungerar som en keylogger men jag vet inte var man får tag på dem.
Annars är det väl bara att googla på keylogger...


   
SvaraCitera

Finns en del, kunde ett förut men har glömt vad det hette.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Dator- och TV-spel


   
SvaraCitera

Tror du på fullt allvar att din far skulle säga "OK, då skiter jag i det" bara för du lyckas besegra hans tekniska lösning? Om jag var du skulle jag helt enkelt finna mig i det; tar du dig runt den här lösningen kommer nästa sannolikt att bli ännu mer irriterande.


   
SvaraCitera

Tycker att du ska lyssna på din pappa istället.


   
SvaraCitera

helpmeoutdudes:

min dator

Vad för operativsystem har du?

Ifall du har XP så pröva detta;

1 - Starta om datorn

2 - Efter BIOSen har kommit upp, tryck på F8 (eller F2/F10/F12)

2 - Ta Safe mode / Safe mode with networking support

4 - Windows kommer upp, 9/10 så finns inte lösenord på administratör kontot i safe mode.

5 - Gå still Start -> Kör/Run -> skriv in Command/Cmd

6 - En svart ruta poppar upp, skriv in net user, nu kommer alla kontot som finns på datorn skrivas där. Skriv in net user namn här *

7 - Du kommer frågas att sätta ett nytt lösenord nu, om du inte vill ha något lösenord lämna utan att skriva något

8 - Starta om och nu kan du logga in på administratör kontot

OBS - Detta funkar bara om du är inloggad som administratör!


   
SvaraCitera

om koden skriv in innut windows så är det lättaste en key logger bara.

kan inte namnet på något men dom är väldigt lätta att skriva.
PM:a så kan jag sicka kod/program.

om det inte är att du kan logga in lysna på ampzz, dock kan jag tilllägga att man kan använda windows skivans "konsol" om det är lösenord även i felsäkert läge,

alternativt knäcka lösenordet (PM:a så kan länka lite info), denna metoden är dock långsam som satan.

Vore roligt att veta mer, kan du ge en bättre förklaring hur programet funkar eller kanske ett namn?

Ursäkta långt och jobbigt att läsa.

TLDR:
Keylogger, om det är inne i windows
Ampzz inlägg, om det är windows kontot


   
SvaraCitera

Lösenorden i windows sparas hashade (i md5 i xp sp1 iaf) och det går att få fram dem med rainbow-tables eller med en brute-forcer som johntheripper, men det är ganska mycket jobb i onödan om din pappa ändå kommer få reda på det som sagt.

keylogger funkar ju, eller så kan du stänga av programmet utifrån med olika metoder. Det är enkelt att ta bort det där, men gör det inte.


   
SvaraCitera