Aviseringar
Rensa alla

databeroende?


Nä.


   
SvaraCitera
smisk

Nä.


   
SvaraCitera

Jag är beroende av datorn i brist på annat att göra.


   
SvaraCitera

Jellybeans:

datorn

WOHOO!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Jag är beroende av datorn i brist på annat att göra.

jo det gör man ju.. men ibland kan det bli så att man på ngt sätt prioriterar DATORN (-..-) framför ngt annat, alltså ja gkan känna att det blir jobbig t att sitta längre, men gör det iaf, lite jobbigt [shake]


   
SvaraCitera
Papper

Lici:

men det viktigaste är väll att jag blir förstådd och det värkar jag blivit iaf eller?

Jorå, men många här gnäller ändå. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte säga att jag är beroende av datorn. Däremot är det en stimulerande aktivitet som bara kräver att man sätter sig ner och inte behöver tänka på något speciellt. Alla andra aktiviteter kräver antingen förberedelse, eftertanke eller något man måste göra vilket är jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Jorå, men många här gnäller ändå.

hahah jaa shame on you ! [no-no]

[crazy]

sylar:

Alla andra aktiviteter kräver antingen förberedelse, eftertanke eller något man måste göra vilket är jobbigt.

det end jag kan tänka är mindre krävand är at tkolla på tvn [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lici:

det end jag kan tänka är mindre krävand är at tkolla på tvn [wink]

Att sitta framför dumburken är dock det värsta man kan göra. Inte nog med att det tar upp minst 95% av fritiden för folk som ständigt har den på, utan det är bara skit som visas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lici:

frågan är har du det?

Lilla Lici, när jag läser ditt inlägg väcks ett antal frågor;

- Du kan inte sitta särskilt mycket vid dator då du inte verkar ha lärt dig vart tangenterna sitter.
- Vad är egentligen för mycket?
- KORREKTURLÄS?!

Lici:

ska fan gå och ta ett dyselexi test

Tror du att det är något man "går och tar" som ett aids eller - klamydiatest? Sluta upp nu. Ännu en gång har vi ett bevis på att "dyslexi" enbart bygger på lathet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

Lilla Lici,

haha de tär jag de [smile]

typlsd:

- KORREKTURLÄS?!

vad betyder det? 😛

typlsd:

Tror du att det är något man "går och tar" som ett aids eller - klamydiatest? Sluta upp nu. Ännu en gång har vi ett bevis på att "dyslexi" enbart bygger på lathet.

men ooh man får ju iaf gå och kolla upp det på något sätt, det var det jag mena PALLA ta MIG så bokstavligt helatiden haha ...

och visst jag tror ja gär jävligt lat med läser inte igenom mina texter ordentligt och trycker på de tanjenter som illa nog hamnar under mina fingrar, även fast de kan vara fel [chocked], men jag kan väll fortfarande tycka att jag sitter för mkt vid datan för det?

de som har dyseleksi är inte lata,(och nu talrar jag inte för mig själv) de har problem med att se bokstavsföljder osv. de måste kämpa dubblet så mkt som dig och alla andra för att få ihop en lika bra " språkligt" text! tänk på det nästa gång..! [y]


   
SvaraCitera

Lici:

li

Lici:

t

Lici:

e


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

- Vad är egentligen för mycket?

det är ju upp till var och en egentligen, men jag anser att det är när man själv eller andra i mongivningen tycker det är jobbigt, vid många olika tillfällen.

Jag säger inte att jag helt beroende av min data, jag syftar mer på att vi är välldigt många som sitter vid datan välldigt ofta och länge.. men om man mår bra av det så är det ju bara bra 🙂 (men jag tycker det kan bli lite tråkigt i längden för min del. )

jag anser att ett beroende är att man bla. tackar nej till saker för att få spela data, som min bror tex. han tackadr nej när kompisar ringer ibland så han kan spela data istället, till och med till sin bästa kompis. han kan till och med bli jätte sur och irritarad om datan inte gå att andvända , detta tycker jag är bekymrande.. och jag tror att han är det. .men tja man kan ju säkert fråga en läkare om man vill ha exakta svar på vad ett beroende innebär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lici:

det är ju upp till var och en egentligen,

typ alla som har datorer i sverige är väl "beroende" av dom.
på samma sätt som är beroende av tex. sin säng eller liknade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

typ alla som har datorer i sverige är väl "beroende" av dom.
på samma sätt som är beroende av tex. sin säng eller liknade.

ja precis, men vissa är nog mer beroende en adra [wink]


   
SvaraCitera