Aviseringar
Rensa alla

Datahjälp ang. "extra skärm"


Ämnesstartare

Tja! Först och främst, notera att jag inte är så datakunnig som jag ser ut.
Mitt problem: Jag har en laptop som jag har kopplat ihop med en extra skärm men HELA tiden så blir det bluescreen och datorn stängs av. Har fixat hårdvaran (blablbla) och uppdateringar men ändå stängs den konstant av..

Någon söt liten gosse som kan hjälpa mig med mitt problem?
[wink]


   
Citera

Jag antar att du kopplar laptopen till bildskärmen med VGA-kabel. Du kan ju prova ifall du kan få över bilden på bildskärmen som du kopplar till. Isåfall är det ju operativsystemet som krånglar. Det brukar finnas snabbknappar för detta.

SPASMERSANDRA:

Har fixat hårdvaran

Det hoppas jag verkligen. Blir lite svårt att koppla in datorn i en imaginär bildskärm. Men då kanske det å andra sidan är ett imaginärt problem du postat nu : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Jag antar att du kopplar laptopen till bildskärmen med VGA-kabel. Du kan ju prova ifall du kan få över bilden på bildskärmen som du kopplar till. Isåfall är det ju operativsystemet som krånglar. Det brukar finnas snabbknappar för detta.

Jag får ju över bilden och det brukar funka i ca 30 minuter innan allt stängs av..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPASMERSANDRA:

Jag får ju över bilden och det brukar funka i ca 30 minuter innan allt stängs av..

jadu, skulle säga hårdvarufel. och med tanke på att det är en bärbar så skulle jag gissa överhettning. testa att lägga datorn typ på två böcker eller något så att luft kommer under


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

jadu, skulle säga hårdvarufel. och med tanke på att det är en bärbar så skulle jag gissa överhettning. testa att lägga datorn typ på två böcker eller något så att luft kommer under

Det har jag också gjort med den stängs inte av pga. överhettning utan av skärmen.. Störande..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tyrael:

Jag tycker att tråden om hur man får hjälp skall innehålla lite information om hur vi som är bra på datorer INTE vill bli kallade random namn.

Men lol, du kanske ska läsa inlägget igen för där STÅR DET att jag inte är så jävla datakunnig. Behöver du en tampong eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte om samma sak gäller för laptophårddiskar, men jag har en hårddisk ifrån Seagate i min dator som man måste ha fyllt upp med data till typ hälften av sin kapacitet, annars blir det blue screen of death hela tiden. Kan vara något liknande här, men det kan vara en hel drös andra saker också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säkert en bugg i ditt operativsystem, prova ett annat.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden rensad på skit. Håller er on-topic. Det gäller även trådskaparen.


   
SvaraCitera

SPASMERSANDRA:

Tja! Först och främst, notera att jag inte är så datakunnig som jag ser ut.Mitt problem: Jag har en laptop som jag har kopplat ihop med en extra skärm men HELA tiden så blir det bluescreen och datorn stängs av. Har fixat hårdvaran (blablbla) och uppdateringar men ändå stängs den konstant av..

prova med detta om problemet kvarstår:
Jag har haft ett liknande problem, då var det överhettning pga damm i fläkten, prova att med en helt vanlig kompressor att blåsa rent.

Blås genom fläktutaget och det kommer förhoppningsvis flyga ut lite dam, ta max halfult drag så att du inte förstör motorn i fläkten då man kan tvinga den att gå baklänges beroende på hur datorn är konstruerad.

kan lägga uppen en vid på youtube om du ber om det.

MVH
lilla Clara

*vet att det står att du fixat hårdvaran men detta är ett vanligt förekommade fel på vissa verkstäder*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera