Forumet - Dataproblem!

Dataproblem!

849 0 36
Sup all! 

För cirka 4 år sen köpte jag en data på blocket för typ 1000 spänn. Och den har hållit sen dess. Men för en månad sen så pajade den, fick köpa en ny! Men var jag riktig korkad/desperat som köpte en sån http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/compaq-100-302nove228tr/207413.2003/

Datorn funkar skitbra. Jag hade kanske tänkt mig en spel dator för typ 6k men som sagt jag hade aldrig kunnat slösa sådär mycket pengar för en data. 

Den har 1.40 ghz och 4 ram, vilket gör att vissa spel såsom cs;go laggar. Lirar bfh och den funkar på bra. Men det är inte den typen av spel jag är intressarad av. Hursomhelst kan man köpa en ny processor och en ny ram, eller funkar det bra med bara ram>?! Om jag byter processorn då måste jag också byta moderkortet! Känns som en dålig lösning. 

Spana också in:

Hade en dell-dator en gång och hade liknande tankar som du i huvudet, smällde in ett grafikkort i mellanklassen och köpte ett nytt nätagg, aggets alla kablar passade inte pga moderkortet var specialdesignat att bara passa just de komponenterna där i osv..

Nästa gång, bygg sj!

S3ON:
TS kommer med stor sannolikhet att få sig en mer framtidssäker dator som underlättar för applikationer enligt dennes val i framtiden. 
Det låter inte som en specifik last? Kan det vara så att du bara tycker ddr4 låter fräckt och antar att det kommer göra allt "bättre" utan att ha en aning om vad det egentligen är och föreslår därför ddr4 till någon som inte behöver det?

Annars får du gärna vara mer specifik i vilka "applikationer" som kommer dra speciell nytta av den nya standarden.

S3ON:
Förmodligen de flesta inom en period på 5-10 år. 
1. Hans dator kommer nog inte brukas om 10 år.
2. Om du förstod vad ddr4 är så skulle du förstå att alla applikationer redan idag drar nytta av det då det är nånting som helt abstraheras bort från applikationerna.
3. Skillnaden mellan ddr3 och ddr4 för en vanlig användare när ddr4 släpps kommer vara minimal och kosta mycket mer än det smakar.

Är det spelens hd-texturer, kantutjämning och andra häftiga effekter du tänker på? Typ 4K-upplösning?