Aviseringar
Rensa alla

Dator som dör?


Ämnesstartare

Min dator har på den senaste tiden börjat stänga av sig lite när den själv tycker d passar utan anledning,vad kan felet vara?Den är inte överdrivet varm heller :S


   
Citera
Ämnesstartare

Tözen:

Min dator har på den senaste tiden börjat stänga av sig lite när den själv tycker d passar utan anledning,vad kan felet vara?Den är inte överdrivet varm heller :S

en fläkt kan ha slutat funka och datorn stänger nästan alltid av sig själv innan överhettning


   
SvaraCitera

Tözen:

Den är inte överdrivet varm heller :S

En chipfläkt dog på mitt moderkort så min dator stängde av diverse saker som ljudkort och nätverkskort.

Jag öppnade lådan och satte en fet bordsfläkt utanför som blåste rakt in i skiten och datorn fungerade igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Först och främst, kolla så att alla fläktar sitter som de ska, speciellt processorfläkten. Sen kan du starta datorn och kolla så att alla snurrar som de ska. Är det inte något fel där heller så kan det nog vara någon kabel som är lös eller glappar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Min dator har på den senaste tiden börjat stänga av sig lite när den själv tycker d passar utan anledning,vad kan felet vara?Den är inte överdrivet varm heller :S

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209492&page=-1#bottom

SNÄLLA, läs dom klistrade trådarna innan du postar igen, varför skall det vara så svårt?

Gör om gör rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera