Aviseringar
Rensa alla

Dator som internet inte fungerar på.


Ämnesstartare

Hej. Då min dator gick sönder så fick jag en dator av pappa som han använt i sitt jobb. Denna dator har alla (utom till ljudkortet) drivrutiner installerade och har fungerat utmärkt för honom i något år. Nu när jag fick den så kan jag inte komma in på internet från den. Det står att jag är ansluten och att allt ska fungera. Men jag får bara felmeddelanden i både FX och IE. Halp?


   
Citera

Hur är du ansluten till Internet? Har du en router eller liknande mellan dig och Internet? Vad får du för felmeddelande?

Ju mer information du inkluderar från början, desto fortare kommer någon att lösa ditt problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Hur är du ansluten till Internet? Har du en router eller liknande mellan dig och Internet? Vad får du för felmeddelande?

Har en router mellan. Är samma kabel som jag sitter på just nu så jag vet att man kommer ut genom den. Felmedellandet är i stil med: Servern kunde inte hittas.


   
SvaraCitera

Sitter du med sladd eller trådlöst i routern? Kan du komma åt routerns konfigurationssida från datorn utan Internet? Kan du öppna en terminal (start-menyn->kör->"cmd.exe"->enter,) skriva "ipconfig" (följt av enter) och posta resultatet här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

sladd

[y]

Gentlernen:

routerns konfigurationssida från datorn utan Internet?

Ska testa.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gentlernen:

Kan du öppna en terminal (start-menyn->kör->"cmd.exe"->enter,) skriva "ipconfig" (följt av enter) och posta resultatet här?

"IP-konfiguration för Windows

Erhernet-kort Anslutning till lokalt nätverk:

Anslutningsspecifika DNS-suffix.: lan
IP-adress.: 192.168.1.78
Nätmask.: 255.255.255.0
Standard-gateway.: 192.168.1.254"

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

bamp


   
SvaraCitera
Tyrael

Nuppineula:

Min vagina svider...

Med router emellan betyder ikonen i det nedre högre hörnet (aktivitetsfältet) bara att du är uppkopplad korrekt till routern..

Edit: Om du dock har Vista och det finns en jordklob på aktivitetsikonen för nätverksanslutning så bör du ha internetanslutning.

Alltså kommer du åt routern genom att skriva in 192.168.1.254 i valfri browser.

Sen måste du kolla om routern får internet, har du en annan dator kopplad till routern med fungerade Internet? Om inte, så är det routern.

Står det Cable Status : Connected eller whatever i routerns 'inställningssida'?

Om du inte är helt retarded bör du kunna förstå om din router får en internet-uppkoppling eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Om du inte är helt retarded bör du kunna förstå om din router får en internet-uppkoppling eller inte.

Han använder den ju just nu så den bör har en uppkoppling ja.


   
SvaraCitera
Tyrael

aristoteles:

Han använder den ju just nu så den bör har en uppkoppling ja.

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Har en router mellan. Är samma kabel som jag sitter på just nu så jag vet att man kommer ut genom den.

Tyrael:

Om du inte är helt retarded bör du kunna förstå om din router får en internet-uppkoppling eller inte.

[cute]


   
SvaraCitera
Tyrael

aristoteles:

[cute]

Utgick bara från hans första post [confused]

OT: Kolla så du har liknande inställningar på Nätverksanslutningar -> (Egenskaper på din anslutning mot routern) -> TCP / IP v4 (Egenskaper)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera