Aviseringar
Rensa alla

Datoranimerad Nala


Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Jag har inte bara färglagt bilden i Photoshop. Jag har lagt på ljus och skuggeffekter också.

Kallas fortfarande färglägga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Kallas fortfarande färglägga.

Okej. Då kallar vi det för färglägga. Men det låter så simpelt om man jämför med det jag gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

animera Nala.

den ser inte animerad ut x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Okej. Då kallar vi det för färglägga. Men det låter så simpelt om man jämför med det jag gjort.

Tro mig, de du gjort är simpelt. Eller borde åtminstone vara det. Utöver själva färgläggningen så borde det inte tagit mer än 5 minuter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Tro mig, de du gjort är simpelt. Eller borde åtminstone vara det. Utöver själva färgläggningen så borde det inte tagit mer än 5 minuter.

Har du testat göra det med en dator med operativsystemet Windows 95 skulle du också tycka det var avancerat. Men visst. Det är inte det mest avancerade man kan göra.
Jag kan tillägga att det inte var min dator jag gjorde det på. Jag kör Vista. Min visningsbild har jag gjort på min dator från grunden. Den har jag själv ritat. Nala var i praktiken redan färdig, men jag "smetade" på lite färg.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

postis_per:

den ser inte animerad ut x)

Finns det några bestämmelser över hur en animation ska se ut?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Finns det några bestämmelser över hur en animation ska se ut?[wink]

den ska väl röra på sig till att börja med?^^ lite det som är grejen med en animation?^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

den ska väl röra på sig till att börja med?^^ lite det som är grejen med en animation?^^

Nja... Det finns de som tror det. Det är inte helt fel, men ändå inte helt rätt. En animation är i huvudsak en illision av att något rör på sig, som är skapat genom stop-motion. På så viss stämmer det du skrev.
Men idag är animation ett så vanligt använt ord att det även används för att urskilja "vanligt" ritade figurer från figurer ritade med hjälp av dator. Då förr kallat för datoranimation kallas nu för bara animation. Oavsett om den då "rör" på sig eller inte gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

ett så vanligt använt ord att det även används för att urskilja "vanligt" ritade figurer från figurer ritade med hjälp av dator. Då förr kallat för datoranimation kallas nu för bara animation. Oavsett om den då "rör" på sig eller inte gör det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Animation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Animation

Jag vet vad som står på Wikipedia. Men det är inte den säkraste sidan där man kan få ino då vem som helst kan gå in och skriva där.
Men liksom allt annat utvecklas utvecklast även språkbruket och därmed kan man idag kalla en stillbild för en animation oavsett om den inte rör en fena. I huvudsak ska den egentligen ha någon form av rörelse, men nu är det annorlunda. Även om du har rätt.


   
SvaraCitera

Lördagsöppet:

Jag vet vad som står på Wikipedia. Men det är inte den säkraste sidan där man kan få ino då vem som helst kan gå in och skriva där.

Sger inte att du har fel om animationer men du dömer ut wikipedia lite för hårt...som många andra...
Om en artikel är ordentligt citerad och inte har några anmärkningar från admin's så kan du nog lita på artikeln till nästan 90% de gäller dessutom att vara kritisk också....något som man inte får lära sig i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohanTimbertown:

Om en artikel är ordentligt citerad och inte har några anmärkningar från admin's så kan du nog lita på artikeln till nästan 90% de gäller dessutom att vara kritisk också....något som man inte får lära sig i skolan.

Det kanske du har rätt i. Är man inte medlem skickas ju IP-adressen ut så den kan bli spärrad om någon har skrivit en massa skit bara för att roa sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snyggt men skuggorna ser lite konstiga ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Snyggt men skuggorna ser lite konstiga ut

Ja, tyvärr är skuggning inte min starka sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Ja, tyvärr är skuggning inte min starka sida.

Det blir lite konstigt när alla tre synliga tassar har olika färger. [censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Det blir lite konstigt när alla tre synliga tassar har olika färger.

[smile]Jag vet. Men det är bara du och en till som kommenterat just den deltaljen.


   
SvaraCitera