Aviseringar
Rensa alla

Datorhjälp & sådan skit


Ämnesstartare

Hei hei!

Min dator låter så in i heeeeelvete och nu fryser skiten när jag skall kolla film på VLC 🙁 Jag vill ha nytt grafikkort och fläktar för att bli kvitt en del av problemen med den. Jag kan dessvärre inte mycket alls om datorer och absolut inte hur man installerar grafikkort etc.

Sedan när jag kollar runt efter "data-akut" i Göteborg så hittar jag bara massa hemsidor som ger extremt dåligt intryck. Varför har alla jävla sådana företag så fula hemsidor? Känslan av att det är någon outbildad privatperson bakom varje företag är för jävlig!

Finns det något ställe i Göteborg där man kan lämna in sin dator för att få vissa saker som grafikkort installerat och så? Som inte verkar drivas av någon pizzabagare som extraknäcker med datorbygge?


   
Citera

Har du ingen teknisk kompis osm kan hjälpa dig? Annars är det inte så svårt att installera grafikkort. Är det din hårddisk som låter eller fläktarna? Gissar spontant på virus om din dator fryser utan uppenbar anledning.


   
SvaraCitera
Åtta

Kan du bygga ihop två legobitar så kan du också installera ett grafikkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diederik:

Är det din hårddisk som låter eller fläktarna?

Jag gissar på fläktarna. Får väl ta och formatera om datorn då och se om det blir bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

formatera om datorn

WeeSC:

gissar på fläktarna

DU kan testa att damma ur datorn, då fläktar kan börja låta väldigt mkt om de har väldigt mkt damm på/i sig. Och nej, du kan inte använda en kompressor/dammsugare eller blåsa i datorn, pga du kan ha sönder saker. Vill du göra rent måste du köpa luft på burk, finns på Claes Olsson ex.


   
SvaraCitera

Om nu en fläkt skulle vara trasig kan du alltid lämna in den hos inet ... De är seriösa, åtminstone av vad jag hört. Jag vet ej personligen dock.


   
SvaraCitera