Aviseringar
Rensa alla

datorkunniga hjälp mig...


Ämnesstartare

Finns det något man kan göra när en dator (laptop) blir för varm och stängs av? Alltså, det hjälper inte att ställa min dator på ett bord utan det blir likadant [shake] ofta blir det så när jag spelar the sims 3..

Och fläkten (till vänster) är inte för varm, utan det som är varmt, är grafikkortet (?) under datorn. eller ja, datorn underifrån är varm.

Hjälp! självklart borde jag lämna in min dator, men vad kan man göra innan dess för att det ska fungera bättre utan att den stängs av jämt? [sad]

dell-inspiron-mini-9picture-7-4sep08.jpg


   
Citera

Damm i fläkten? Rensa?


   
SvaraCitera

Skaffa en kylarplatta.


   
SvaraCitera

Ja först och främst så är laptops inte direkt gjorda för spel. Så det är ingen överraskning att den blir överhettad.

Du kan köpa en kylplatta att ställa datorn på möjligen.


   
SvaraCitera

jag har samma problem!
fast nu har jag den på nån sllags kylplatta & det funkar!

måste bara säga att jag blit smått irriterad varje gång jag ser aristoteles galet fula kamelbild [chocked][cry]


   
SvaraCitera
Tyrael

naelaa:

fula kamelbild [chocked][cry]

FUUUUUUUUUUU
kameler är bäst

Sa ra:

Finns det något man kan göra när en dator (laptop) blir för varm och stängs av? Alltså, det hjälper inte att ställa min dator på ett bord utan det blir likadant [shake] ofta blir det så när jag spelar the sims 3..

Fixa en laptopfläkt: http://www.24.se/belkin-notebookstod-med-flakt-p-10355-c-727.aspx


   
SvaraCitera

Tyrael:

FUUUUUUUUUUU
kameler är bäst

If you say so...

emn den där ser bara -... GAAAAHH - ut.
om du förstår vad jag menar?[tard]


   
SvaraCitera

brukar palla upp min dator på 2 boktravar på ett bord så det är mycket luft under där den blir varm. Funkar mkt bra. Har den på fönsterbrädan av sten också. Kalas.


   
SvaraCitera

Sa ra:

[sad]

Köp tryckluft på burk.
Håll still fläkten om du kan.
Blås försiktigt genom luftkanalen.

Man ska inte behöva en kylplatta till en bärbar bara för att den jobbar. Det är befängt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Köp tryckluft på burk.
Håll still fläkten om du kan.
Blås försiktigt genom luftkanalen.

nej, det är inte där fläkten är som det blir varmt, utan under datorn.. och jag har haft datorn så att kanten är utanför ett bord så inte fläkten "täcks" men det hjälper inte 😛 Och det finns även inget damm i datorn..

Så ja, jag får väl köpa en sån där kylplatta.. kan nog be pappa göra det åt mig [smile]


   
SvaraCitera

Sa ra:

Så ja, jag får väl köpa en sån där kylplatta.. kan nog be pappa göra det åt mig [smile]

Men vafan datorn ska ju klara av att användas utan att man köper en kylplatta till! [mad]
Är det en Apple eller? De brukar ha problem med värmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa ra:

nej, det är inte där fläkten är som det blir varmt, utan under datorn.. och jag har haft datorn så att kanten är utanför ett bord så inte fläkten "täcks" men det hjälper inte 😛 Och det finns även inget damm i datorn..

Processorn?
Anyhow, skaffa kylplatta 🙂


   
SvaraCitera

+1 på aristoteles; speciellt för billiga laptops (och Appleburkar) brukar värme vara ett stort problem. Den "riktiga" lösningen är att köpa den billigaste stationära dator du kan hitta till att spela på istället. I brist på det, blås ur fläktar med tryckluft och köp enh kylplatta. Finns inte mycket annat att göra.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Den "riktiga" lösningen är att köpa den billigaste stationära dator du kan hitta till att spela på istället.

Dock har The Sims 3 rätt hårda systemkrav om man inte vill köra laggigare än om man spelar Battlefield med 64 spelare och ett modem.


   
SvaraCitera

Din dator har förmodligen inte den kraft som krävs för att hålla igång ett sådant spel, därför får komponenterna (grafikkort, processor mm) jobba ihjäl sig och då blir datorn lätt överhettad.


   
SvaraCitera