Aviseringar
Rensa alla

Datorn hakar ofta upp sig.


Ämnesstartare

När jag streamar så hakar datorn upp sig gärna efter en stund. det är rätt så konstigt då den hakar upp sig i 2-3 sek, sen blir det normalt i några sekunder. o så hakar den upp sig i 2-3 sek.

vet ej vad detta är..

sen när jag spelar modern warfare 2 så hakar sig datorn upp sig gärna också. blue screen är vanligaste men har hänt att 2-3 sek haket också kommer här.

vad beror det på? har en ny dator (typ 1 månadg) så jag hoppas att det har med mjukvaran att göra.

lönt att formatera datorn o installera igen?

har haft tankar om att det har med min gamla XP-skiva att göra men ffs det funkade på min förra dator i flera år varför ska det inte funka på denna?

en annan tanke är att det har med mitt grafikkort att göra. jag litar inte på ATI egenltigen men köpte ett HD4850, tänk om det kortet bär ansvaret för allt?

vad tror ni=?


   
Citera
Åtta

Har du kollat så att den inte blir för varm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

det är rätt så konstigt då den hakar upp sig i 2-3 sek, sen blir det normalt i några sekunder.

Jag har samma problem med min relativt nya och kraftfulla dator. Den ger ifrån sig ett ljud som jag inte kan förklara riktigt [sad] men hur som helst så är den som du beskriver det. Formatering hjälpte inte för mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du kollat så att du inte kör ett värdelöst operativsystem? Det är ganska vanligt nämligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Jag har samma problem med min relativt nya och kraftfulla dator. Den ger ifrån sig ett ljud som jag inte kan förklara riktigt [sad] men hur som helst så är den som du beskriver det. Formatering hjälpte inte för mig!

exakt samma. min ger ifrån sig ett ljud som jag inte kan förklara. men det är ju i mjukvaran eftersom ljudet kommer från högtalarna.

köpte du din dator på boulevard?

aristoteles:

operativsystem

samma som jag hade förut som funkade bra då. win XP Pro

Åtta:

Har du kollat så att den inte blir för varm?

jag har inte kollat men datorn har en extra fläkt utöver det vanliga. o det brukar inte ske när man har haft på datorn länge. utan min problem uppstår när man tidigt gör något.

tex nu har jag kunnat streama ganska länge utan att något hänt men jag har haft på datorn väldigt länge

Åtta:

Har du kollat så att den inte blir för varm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

exakt samma. min ger ifrån sig ett ljud som jag inte kan förklara. men det är ju i mjukvaran eftersom ljudet kommer från högtalarna

Ljudet jag hör kommer inne ifrån datorn. Jag vete fan vart jag köpte min dator! >.<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera