Aviseringar
Rensa alla

datorn i vardagsrummet....


Ämnesstartare

är tvingad att ha datorn i vardagsrummet, vilket är så jukt irriterande, tv är på på skithögt och gör det omöjligt att skypea med folk när jag spelar osv. Får sedan inte sitta vid datorn längre än till 8 osv osv, vad fan ska man göra?
Försöker diskutera saken men allt jag säger bara ignoreras. Fyller fan 17 i år...
asdf asdf asdf


   
Citera
Ämnesetiketter

köp en egen bärbar dator, eller önska dig det i födelsedagspresent och hoppas på att du får en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

köp en egen bärbar dator, eller önska dig det i födelsedagspresent och hoppas på att du får en.

har redan en från skolan, men den duger inte att spela på, problemet med tiderna skulle fortfarande vara kvar.


   
SvaraCitera

ostgosse:

har redan en från skolan, men den duger inte att spela på, problemet med tiderna skulle fortfarande vara kvar.

hmm.. men vadå, om du hade datorn i ditt rum så skulle du inte störa någon annan? säg att du vill vara ifred ibland. måste dina förmyndare ha en tidsgräns så säg att 10 är en mer lagom tid.


   
SvaraCitera

Har tråkiga minnen!.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

hmm.. men vadå, om du hade datorn i ditt rum så skulle du inte störa någon annan? säg att du vill vara ifred ibland. måste dina förmyndare ha en tidsgräns så säg att 10 är en mer lagom tid.

Ja, precis så tänker jag med, som det är nu så stör jag resten av familjen och de stör mig. är alltid minst en person i familjen hemma och denna tenderar att sitta mycket vid tv:n, så det är svårt att få va ifred.
Mina föräldrar går typ och lägger sig 21, men de verkar inte fatta att jag har lite andra tider.
Blir så trött..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flytta hemifrån så fort du kan. Inte så mycket du kan göra tyvärr annat än att försöka övertala dina föräldrar eller göra någon deal med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pumanJessica:

Flytta hemifrån så fort du kan. Inte så mycket du kan göra tyvärr annat än att försöka övertala dina föräldrar eller göra någon deal med dem.

Jaa, det är väl alternativet [smile]
Känner mig som en 10-åring ibland


   
SvaraCitera

ostgosse:

Ja, precis så tänker jag med, som det är nu så stör jag resten av familjen och de stör mig. är alltid minst en person i familjen hemma och denna tenderar att sitta mycket vid tv:n, så det är svårt att få va ifred.

mm, konstigt att du inte får ha datorn i ditt rum då det skulle gynna alla.

ostgosse:

Mina föräldrar går typ och lägger sig 21, men de verkar inte fatta att jag har lite andra tider.
Blir så trött..

ok det är därför de har satt den gränsen, då förstår jag. men om du satt i ditt rum med dörren stängd så skulle de inte bli störda av dig. sedan kanske de vill att du ska lägga dig så att du orkar gå upp på morgonen, men i din ålder så är väl 6-8 timmar nog med sömn. försök att prata lugnt med dina föräldrar och säg att du faktiskt kan ta ansvar själv, att du vill visa det genom att få ha datorn i ditt rum och själv kunna avgöra när du ska lägga dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

mm, konstigt att du inte får ha datorn i ditt rum då det skulle gynna alla.

Anledning enligt dem är att de vill ha koll på vad jag gör... de lyckas de inte med så...

Skitty:

sedan kanske de vill att du ska lägga dig så att du orkar gå upp på morgonen,

Ja, så är det ju men jag kommer ju alltid upp i tid trots att jag oftast somnar runt 23.
Vet inte hur många gånger jag har tagit den här diskussionen med dem med samma resultat, jag får veta att jag inte har hjärna som är fullt utvecklad osv osv osv.


   
SvaraCitera

ostgosse:

Anledning enligt dem är att de vill ha koll på vad jag gör... de lyckas de inte med så...

men du är snart 17, nästa år är du 18 och får flytta hemifrån. det går inte riktigt att ha koll på allt en 17 åring gör, man måste lämna dem ifred ibland. de får väl börja lita på dig istället och fråga om de vill veta vad du gör.

ostgosse:

Ja, så är det ju men jag kommer ju alltid upp i tid trots att jag oftast somnar runt 23.
Vet inte hur många gånger jag har tagit den här diskussionen med dem med samma resultat, jag får veta att jag inte har hjärna som är fullt utvecklad osv osv osv.

låter som mitt syskon som kan somna kl 2 och ändå gå upp en stund efter 7 varje morgon.. dina föräldrar förstår nog inte hur du kan fungera så, de har bara sina principer.


   
SvaraCitera

erkänn att du vill kunna kolla på porr ostört


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

erkänn att du vill kunna kolla på porr ostört

Ja, inte fan vill jag göra det med mina föräldrar i samma rum!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pumanJessica:

Flytta hemifrån så fort du kan

Åhh tack!


   
SvaraCitera

ostgosse:

Ja, inte fan vill jag göra det med mina föräldrar i samma rum!?

Tänkte väl det. Alltså - spara ihop och köp en egen dator då om det är viktigt


   
SvaraCitera