Aviseringar
Rensa alla

Datorn låser sig konstant


Ämnesstartare

På senare tid har min dator haft en förmåga att frysa helt i några sekunder, ibland uppåt en minut. Jag kan då inte röra pekaren eller något över huvud taget.

Vänligen skippa kommentarer som "skaffa bättre dator", då detta inte är felet. Prestandan är långt över medel för att klara av XP och de program jag använder. Den kan även låsa sig trots att jag inte har några program igång, så det har inte med RAM-minnena att göra.

Jag har provat att formatera datorn, fungerar ej. Jag har även provat att bara använda ett minne för att se att de inte krockar, inte heller detta är felet.

Hilfe!


   
Citera
Ämnesetiketter

hur har du det med värme i datorn? igentäppta fläktar i den kanske.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Hilfe!

Har du provat ett annat operativ? Då blir det lättare att avskilja hårdvarufel eller operativfel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Har du provat ett annat operativ? Då blir det lättare att avskilja hårdvarufel eller operativfel.

Det borde jag kanske skrivit med. Har kört med Ubuntu och där har det än så länge inte låst sig. Men har samtidigt använt det mycket mindre och har kanske bara haft tur med att det inte låst sig där.

tobias:

hur har du det med värme i datorn? igentäppta fläktar i den kanske.

Ska nämnas även att den kan låsa sig direkt även om datorn varit av i några timmar, så tror inte att det beror på detta.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Det borde jag kanske skrivit med. Har kört med Ubuntu och där har det än så länge inte låst sig. Men har samtidigt använt det mycket mindre och har kanske bara haft tur med att det inte låst sig där.

Om du gör lite tester i ubuntu och försöker belasta den och så, så kan man kanske dra slutsatsen att windows är problemet, det är ju en bit på vägen iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om du gör lite tester i ubuntu och försöker belasta den och så, så kan man kanske dra slutsatsen att windows är problemet, det är ju en bit på vägen iaf.

Mjo, men hur ska det lösas om nu Windows är felet? Jag har ju trots att omformaterat datorn.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Mjo, men hur ska det lösas om nu Windows är felet? Jag har ju trots att omformaterat datorn.

Inte en aning, jag har gett upp den där windowsgrejen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Inte en aning, jag har gett upp den där windowsgrejen.

[sad]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Ska nämnas även att den kan låsa sig direkt även om datorn varit av i några timmar, så tror inte att det beror på detta.

Jag hade samma problem ubuntu, det berodde på att datorn var överhettat. Så jag gick in i bios och underklocka den lite, då funkar det galant [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Så jag gick in i bios och underklocka den lite, då funkar det galant [y]

Hur jag göra detta? Jag är kass på datorer. [cute]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Hur jag göra detta? Jag är kass på datorer. [cute]

Du vet väl vad BIOS är iaf.
Jag är inte så bra på det här heller, jag chansa mest och fick det rätt, jag har svårt att förklara.

Någon annan kan svara tack [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Du vet väl vad BIOS är iaf.
Jag är inte så bra på det här heller, jag chansa mest och fick det rätt, jag har svårt att förklara.

Någon annan kan svara tack [cute]

Bump!


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Bump!

Google är din vän, det finns en uppsjö av bios som ser olika ut så det är lite svårt att guida folk.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera