Aviseringar
Rensa alla

Datorn startar upp, ingen bild


Ämnesstartare

Har ett litet problem med min dator..

Imorse när jag startade den fungerade den fint, sen helt plötsligt försvann bilden och bildskärmarna gick in i standby. Inget knäppt ljud hördes från datorn utan det funkade som det skulle. Jag hörde fortfarande msnkontakter logga in så datorn verkar "fungera".

Jag har startat den flera gånger och ibland går den igång med bild, dock så dör den igen efter en liten stund..

Ska väll också nämnas att jag tog bort ena minneskortet för drygt tre dagar sedan, ifall det ska ha haft någon påverkan.

Det som rör sig i mitt huvud är ju att ramminnena är trasiga eller grafikkortet, finns det någon bra uteslutningsmetod kanske? Har varken extra grafikkort eller ramminnen.

Mvh


   
Citera
Ämnesetiketter
Tyrael

Ensam gud:

Imorse när jag startade den fungerade den fint, sen helt plötsligt försvann bilden och bildskärmarna gick in i standby.

Vad har du för skärm?

Diboss möjligen? [smile]
Jag gissar iallafall på att det är problem med skärmen.

Du kan ju alltid utesluta det med att sätta i en annan skärm i datorn. Funkar det, så är det fel på skärmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensam gud:

Det som rör sig i mitt huvud är ju att ramminnena är trasiga eller grafikkortet, finns det någon bra uteslutningsmetod kanske? Har varken extra grafikkort eller ramminnen.

Kan trösta dig med att hela systemet troligen skulle dö om ditt minne var felande, kör du med flera monitorer? Prova att bara kör en i taget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera