Aviseringar
Rensa alla

Datorn vägrar avinstallera spelet!! Varför?


Ämnesstartare

Jag hade en hårddisk som nu har kraschat. På den hårddisken ligger ett spel som jag nu vill avinstallera från datorn men datorn vägrar avinstallera det för den kräver att den externa hårddisken som inte funkar ska vara inkopplad. Känns som jag nu har provat allt... Någon som vet hur jag kan lyckas avinstallera spelet? 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

du kan inte lyckas få bort det så att det inte finns ( tror jag) i lägg till ta bort program men du kan ta bort det ur registret och alla ikoner o sånt för det så kommer du kanske inte märka så mycket av det


   
SvaraCitera

Strejk?[badgrin]


   
SvaraCitera

och om du absolut vill ha bort det helt så får du formatera


   
SvaraCitera

Leta upp spelmappen och tryck på delete...
Det kommer inte påverka någon prestanda.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Leta upp spelmappen och tryck på delete...
Det kommer inte påverka någon prestanda.

men spelmappen ligger ju på den externa hårddisken som är trasig det är ju därför hon inte kan ta bort det


   
SvaraCitera

borderline:

men spelmappen ligger ju på den externa hårddisken som är trasig det är ju därför hon inte kan ta bort det

Jaha.. men då rör det ju sig bara om ett tvång att "listan med installerade program/spel ser för lång ut". Palla bry sig[shake]

Om hon ändå bryr sig:
http://support.microsoft.com/kb/314481/sv


   
SvaraCitera

fan va bra den där artikeln har jag letat länge efter men då är frågan vad har hon för os det funkar inte i nyare os än xp


   
SvaraCitera

borderline:

fan va bra den där artikeln har jag letat länge efter men då är frågan vad har hon för os det funkar inte i nyare os än xp

Skulle inte tro att Microsoft har ändrat systemet med nyckelregister och annat liknande i nyare OS. Har man någorlunda datorkunskap så kommer man nog lösa problemet på Windows Vista och Windows 7 utifrån den guiden.


   
SvaraCitera

när jag går in på den ( jag har windows 7) så får jag upp en skylt om att det sättet inte funkar på min dator för att os:et är för nytt. och windows7 o vista är nästintill samma


   
SvaraCitera