Aviseringar
Rensa alla

Datorn vägrar starta, hjälp miig!


Ämnesstartare

Tjohej.
Har en HP compaq cq1040 som funkade finfint fram tills typ iförrigår. Skulle koppla in min kamera och föra över bilder och datorn började lagga sönder. Hade aldrig hänt innan, och eftersom jag har så lite tålamod stängde jag ner datorn..

När jag sedan skulle starta upp datorn igen så ville den att jag skulle köra en startreparation. Gjorde det och lät den vara igång i nästan tio timmar utan att den slutfördes. Så stängde ner den också och om jag försöker starta windows normalt kommer jag inte längre än "Windows startar", så jag kommer inte in på min dator överhuvudtaget.

Och nu när jag provar att köra en startreparation blir skärmen bara svart och det händer ingenting alls.. [sad]

Hittar inte min windows 7 recovery heller, men kan man typ bränna det på cd?
Och exakt hur ska jag göra då?


   
Citera
Ämnesstartare

Exogenesis:

Gjorde det och lät den vara igång i nästan tio timmar utan att den slutfördes. Så stängde ner den

det var ju rätt korkat gjort, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det var ju rätt korkat gjort, faktiskt.

Jag är korkad. [cry]


   
SvaraCitera

Exogenesis:

eftersom jag har så lite tålamod stängde jag ner datorn..

extra dumt att göra när datorn är på då hårddisken kan fucka ur ännu lättare än vanligt.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

det var ju rätt korkat gjort, faktiskt.

Blivande_japan:

extra dumt att göra när datorn är på då hårddisken kan fucka ur ännu lättare än vanligt.

Har det gått 10h är det ganska tydligt att någon del i installationen hängt sig i vilket fall. Hårddisken tar inte mer stryk än i de sektorer de leker med, så en chkdisk borde lösa eventuella problem ifall man inte leker med systemberoende filer.

Exogenesis:

Tjohej.

Installera om OS. Du har fuckat upp datorn. Ifall inte det heller fungerar så har du något hårdvarufel, troligtvis har din hårddisk pajat.


   
SvaraCitera