Aviseringar
Rensa alla

Davis Bowies bästa låt


stoner: ”Diamond Dogs"

härlig platta överlag


   
SvaraCitera

Tractatus:

skit på dig

lagom till morgonkaffet!


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

mens:
Känns lite pretentiöst detta. Jättetråkigt att någon dött, men hur många har någon idolrelation till honom här egentligen? Inga nya kommer att komma men hans gamla finns ju kvar. Fint att folk bryr sig dock. 

Jag har Gråter han, Aretha Franklin och Annie Lennox. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Röstade Space Oddity. Heroes, Life on Mars ligger bra till och så har jag alltid diggat Let's Dance av någon anledning. Men gillar alla nämnda låtar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
Känns lite pretentiöst detta. Jättetråkigt att någon dött, men hur många har någon idolrelation till honom här egentligen? Inga nya kommer att komma men hans gamla finns ju kvar. Fint att folk bryr sig dock. 

Jag vet inte varför jag kommer att tänka på alla tonåringar världen över som fortfarande idag år 2016 rankar kanske The Beatles, Elvis eller Jimi Hendrix som deras absolut största "idol" så varför skulle inte David Bowie kunna vara det för många. Alla hans skivor från tidiga 1966 fram till 2016 går ju att få tag i idag oavsett om man vill betala för dom eller bara tanka ner dom. Dessutom kanske hundratalet filmade konserter från hela hans karriär. Så bara för att han inte har stått på scen i Sverige på över 10 år innebär ju inte det automatiskt att ingen under 15 eller 20 år kan ha någon "idolrelation" till honom. Tror snarare att det är väldigt många OAVSETT ålder som har hört hans musik och som uppskattar vad han tillfört musikvärlden.  Hjärta

För övrigt undrar jag vad alla som gillar klassisk musik typ Beethoven, Mozart, Händel, Tjajkovskij, Schubert, Vivaldi m fl tycker om ditt påstående?


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner: För övrigt undrar jag vad alla som gillar klassisk musik typ Beethoven, Mozart, Händel, Tjajkovskij, Schubert, Vivaldi m fl tycker om ditt påstående?

Anmäl

Citera

De sitter nog hemma och väser argt i sina inhalatorer medan de skriver  arg prettoprosa om mig


   
SvaraCitera
mens
 mens

Skadeglädje 


   
SvaraCitera

Smilen: Det gör du så bra själv?

h4h4


   
SvaraCitera
höna

älskar lufe on mars. det var den första låten jag började gilla och den har liksom alltid hängt med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: De sitter nog hemma och väser argt i sina inhalatorer medan de skriver arg prettoprosa om mig

Kollar man här på forumet i tråden Vad lyssnar du på just nu-tråden! så tycks ju nästan "gammal" klassisk rockmusik vara mer på modet än vad grupper som One Direction är.  Mycket glad
Så David Bowie är nog inte helt bortglömd.  Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starman


   
SvaraCitera
reben

har enbart relation till five years 
tkr bowie e asatråkig musik


   
SvaraCitera

im an aligator
ima mamapapa comin for you


   
SvaraCitera