Aviseringar
Rensa alla

De bästa bevisen för att Människan inte kommit från apdjuren...


Dödsguden:

Nej, blundar och håller för öronen... (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

korvar:

Du har redan gjort ett antal sånna här trådar.

Ingen tråd där jag så här tydligt har avslöjat hela denna ap-myt... [bigsmile]


   
SvaraCitera

Väldigt intressant sådant här, men att se det som bevis för någonting är idiotiskt. Kan tillägga att min morfar hävdat att när han arbetade i en gruva så hittade dem under brytning en isolerad grotta i vilken där dem hittade några saker som var väldigt likt vad man idag skulle kalla skruv.


   
SvaraCitera

yeah Kill darwin!!!!! [badgrin][badgrin]


   
SvaraCitera

Nja, men det bevisar ju bibeln fel också, är inte jorden typ bara 4000 år gammal enligt den [rolleyes]

Förresten kan ju de där sakerna vara lämnade av utomjordningar [badgrin]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Nej

Men du Dödsguden, det finns mycket vetenskap som inte är korrekt. Bara för att man finner brister behöver man inte spotta in en massa religionsskit och täppa igen möjligheterna för en ny evolutionstro.


   
SvaraCitera

Det var utomjordningarna sa jag ju [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obbox:

Men du Dödsguden, det finns mycket vetenskap som inte är korrekt. Bara för att man finner brister behöver man inte spotta in en massa religionsskit och täppa igen möjligheterna för en ny evolutionstro.

En "ny" evolutionstro...[confused]

Vi har ju bevisligen inte evolverat... [n]

Det är vi, våra själar, som evolverar från kropp till kropp i liv efter liv... [y]


   
SvaraCitera
leafar

du kan ta mig fan konsten att upprepa dig. Hur många trådar har du om det här ämnet egentligen?

Helt otroligt att du fortfarande inte har fått fram något. Det är ju samma gamla smörja.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Det är vi, våra själar, som evolverar från kropp till kropp i liv efter liv... [y]

Allting evolverar. Inklusive det du sade. Men det evolverar endast i fantasin eftersom det är det ända stället det finns på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obbox:

Allting evolverar.

Evolverar din Fiat till en Porsche också? [shake]

Inse att det inte är själens kroppsmodeller (Människa, apa, hund, katt osv) som evolverar, utan vårt medvetande, och nästa kroppsmodell vi får i vårt nästa liv är i enligt med medvetandet vi utvecklat i detta liv... [cool]

Om vi inte använder oss av människokroppen till vad den egentligen är till för; söka svaren på livsfrågorna och söka efter Gud, så har vi inte gjort oss förtjänta av en människokropp i vårt nästa liv... [n]

Se på kroppsmodellerna som skilda lägenheter och på själen som hyresgästen...det är inte lägenheterna som evolverar utan hyresgästen, som flyttar från lägenhet till lägenhet, det är alltså själen som evolverar, inte kroppen!

OK? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leafar:

Helt otroligt att du fortfarande inte har fått fram något. Det är ju samma gamla smörja.

Vad vill du ha för kroppsmodell i ditt nästa liv?

En hund, katt, delfin, råtta, Människa...eller vill du ta dig tillbaka till den andliga världen till ditt bortglömda umgänge med Gud? [y]


   
SvaraCitera

Ännu en riktad poll.

Dödsguden:

Evolverar din Fiat till en Porsche också? [shake]

Du ska dö.

Dödsguden:

vill du ta dig tillbaka till den andliga världen till ditt bortglömda umgänge med Gud? [y]

Jag är mycket lycklig på jorden. Är hellre här än dansandes på några rosa moln, jag förstår inte hur något skulle kunna vara bättre än det här =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregudärki:

Du ska dö.

Är du väldigt attraherad av döden? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregudärki:

Jag är mycket lycklig på jorden. Är hellre här än dansandes på några rosa moln, jag förstår inte hur något skulle kunna vara bättre än det här =)

AIDS, cancer, mord, överfall, terrorism, våldtäkter, mobbing, sjukdomar, svek, förtal, ockerhyror, skattesmällar, missfall, plågoandar, menssmärtor, tandvärk, hjärnproppar, hjärtattacker, galna kosjukan, könssjukdomar, psykisk och fysisk misshandel, rån, bedrägerier, knark, sömnsvårigheter, ångest, osv, osv...

En fin värld?

Jo tjena... [shake]


   
SvaraCitera