Aviseringar
Rensa alla

De beundransvärda legokreationerna


Ämnesstartare

Alla känner till lego. Men alla känner inte till flera av de magnifika byggen lego kan användas till att bygga. Därför har den här tråden skapats. Här kan vi dela med oss av såna legobyggen vi önskade att vi själva byggt och som vi helt enkelt dreglar av vid åskådning. Byggena kan ha vilken form som helst - allt från duplo till vuxenlego är välkommet; det enda kravet är att man är genuint beundrad av den arkitektur som tagits för att skapa kreationen i fråga. Posta gärna bilder på era egna skapelser!

Välkomna att bidra!


   
Citera
Ämnesstartare

är grym på att bygga med lego. Tänkte bara säga det. Har dock inte tagit bilder 🙁


   
SvaraCitera
mynona

Känner mest till de legohus jag själv byggde som barn. Brukade bygga små legobyar på ett legobräde, och sedan låta dem sjunka ned i diskhon medan jag låtsades att det var översvämning. 

Gula hus gillade jag mest, men det räckte aldrig till ett helt hus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får man fråga lite försynt vad vuxenlego är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag och min bror hade enormt mycket lego som vi lekte olika saker med, typ två sidor som krigade mot varandra(medeltid) till rymdsaker och nån gång byggde vi en asfet stad där alla hade jobb och fick lön osv :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Känner mest till de legohus jag själv byggde som barn. Brukade bygga små legobyar på ett legobräde, och sedan låta dem sjunka ned i diskhon medan jag låtsades att det var översvämning.

skulle aldrig våga ha mitt kära lego så nära den avgrund som avloppshålet - även med propp i. nog skall du ha pris för det modet, kamrat!

space kitty: får man fråga lite försynt vad vuxenlego är?

det är som vanligt lego men är mycket mindre. det annonserar sig självt som "vuxenlego" - därav benämningen!

space kitty: jag och min bror hade enormt mycket lego som vi lekte olika saker med, typ två sidor som krigade mot varandra(medeltid) till rymdsaker och nån gång byggde vi en asfet stad där alla hade jobb och fick lön osv :s

hoppas ni tog bilder av det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Brukade bygga små legobyar på ett legobräde, och sedan låta dem sjunka ned i diskhon medan jag låtsades att det var översvämning.

ned9umr


   
SvaraCitera
Exner

isola:

ned9umr

Ja!


   
SvaraCitera
Exner

Gillar den här tråden. = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bildgooglar man "vuxenlego" får man fram orsaken till att exner gillar't


   
SvaraCitera
Exner

Google baserar resultat på tidigare sökningar, så det handla snarare om vad du gillar. = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Bildgooglar man "vuxenlego" får man fram orsaken till att exner gillar't

ja, exner är inte mer än den skämtsamma fasad han visar upp Blink


   
SvaraCitera
mynona

Exner:
Google baserar resultat på tidigare sökningar, så det handla snarare om vad du gillar. = )

Tack för att jag fick veta det här. Då har man något att undvika. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De söker snarare på "vuxenlego" och tar fram relevanta resultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men kanske har jag sysslat med odygdigheter som involverar dockor, u never know


   
SvaraCitera