Aviseringar
Rensa alla

De dejtbara


Ämnesstartare

Hej umfriends!

Såg ni detta program igår kväll?  Om inte så kan ni se det här

http://www.kanal5play.se/program/155622839#!/play/program/155622839/video/163054615

Vad tycker ni om att göra ett underhållningsprogram (i tablån står det kategoriserat som underhållning och inte dokumentärserie el dyl) om funktionshindrades jakt på kärlek?
De verkade jättehärliga allihop och jag vill bli kompis med Emelie, men jag är ändå litelite tveksam till programmet då det säkert kan ses som underhållning av en elak natur (gjord av kanal fem) och de medverkande som cirkusfreaks.
VAD TYCKER NI?


   
Citera
Ämnesstartare

tror begreppet "underhållning" har samma åsyftning som det exempelvis skulle haft i en kontext med big brother


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med det antagandet, ser jag således inget problem med saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser inte på tv och anser att det mesta som visas där är efterblivet för att minsta gemensamma nämnare skall kunna roa osv.
Men blir av ren princip kritisk och ilsken på det här programmet, utan att faktiskt känna till mer än de två första meningarna i tråden typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
tror begreppet "underhållning" har samma åsyftning som det exempelvis skulle haft i en kontext med big brother

Det är nog att programmet bygger på deras funktionsnedsättning som jag har lite problem med att kalla underhållning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är nog att programmet bygger på deras funktionsnedsättning som jag har lite problem med att kalla underhållning.

gör det det? handlar väl snarare om att följa en alternativ samhällsgrupps jakt på kärlek, vad jag tolkat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

gör det det? handlar väl snarare om att följa en alternativ samhällsgrupps jakt på kärlek, vad jag tolkat det.

Vilket bygger på deras funktionsnedsättning. Du får ju inte vara med där om du inte har en sådan. På ett sätt är det är bra idé då man får se att de har samma drömmar och begär som vi andra, men på ett annat så känns det som om de gjort lite humor av det när de pratar med kameramannen.
Om du inte har sett den så tycker jag att du ska göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ligger väll i tiden att göra tv av vad som helst utan hämning i jakten på tittare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har bara sett lite men tycker det verkar jättefint, sen har man nån liten aversion mot hela idén att exploatera en utsatt grupp sådär... men det går nog att göra bra och reko.

ska följa't


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
har bara sett lite men tycker det verkar jättefint, sen har man nån liten aversion mot hela idén att exploatera en utsatt grupp sådär... men det går nog att göra bra och reko.

ska följa't

Ja det är ju det man har svårt med. Fick lite "Kolla här höhö HANDIKAPPADE som ska försöka dejta"-vibbar under vissa stunder, men annars var det rätt fint gjort. Ska nog också försöka se fler avsnitt.
Hoppas att de finner någon allihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

björns kollega linda e värsta het ju

hon borde vara med o dejta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

björn styr heja björn


   
SvaraCitera

Sluta stirra på mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns som alla sånna serier som femman gör (ullared, campingen eller vad det heter, en stark resa osv.) bygge på att de gör folk till åtlöje som inte förstår det själva, vilket är sjukt och fel och inte underhållande över huvud taget. Enligt mig i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko:
Känns som alla sånna serier som femman gör (ullared, campingen eller vad det heter, en stark resa osv.) bygge på att de gör folk till åtlöje som inte förstår det själva, vilket är sjukt och fel och inte underhållande över huvud taget. Enligt mig i alla fall.

Precis.


   
SvaraCitera