Aviseringar
Rensa alla

De flesta i småstäder upptagna?


Ämnesstartare

My dreams are her:

är det väl så att lite alla känner alla osv.

Aa det är förjävligt.


   
SvaraCitera

en enda stor orgie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast nu verkade han ju vilja diskutera det som fenomen i ett "könslöst" perspektiv??????

Skulle inte tro det, allt denna människa skriver gäller honom själv! [smile]


   
SvaraCitera

oatsreuvaue:

Aa det är förjävligt.

Vilken småstad bor du i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jennyn:

Hur räknar du Uppsala, storstad är det väl inte direkt men inte heller småstad.. Där bor iallafall lilla jag

My dreams are her:

I november 2011 blev Uppsala en storstad dock gäller det hela kommunen och ej tätorten. Sen kan man ju ha åsikter om den definitionen

What? Är det så? Shit... [surprised]

Med svenska mått är det väl i allra högsta grad en storstad i alla fall, känns det som! Rätta mig om jag har fel, men det är väl Sveriges 4:e största stad sett till befolkningsmängd?

Anura:

Är det bara jag eller är inte majoriteten av människorna i småstäder i ett förhållande jämfört med storstäder? Sjukt. Någon som vet varför det är så?

Tror inte det är någon större skillnad faktiskt! Procentuellt är det nog ungefär samma, sen beror det väl på i vilka kretsar man rör sig själv. Umgås man med en grupp människor i en småstad och många är tillsammans så kan det väl kännas som fler. Sen i ett gäng man inte känner till kan det ju faktiskt se ut som vissa av de är tillsammans fast de inte är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Mest nackdelar :ß

Vilka då? Varför är dom nackdelar?

OF 5:

ingen tvekan om det.

Vilka?


   
SvaraCitera

Tobbish:

What? Är det så? Shit... [surprised]

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svtuppland/uppsala-har-blivit-storstad

Tobbish:

men det är väl Sveriges 4:e största stad sett till befolkningsmängd?

Ja med 140,5 tusen invånare följt av Västerås med 110,8 tusen invånare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vilka?

vilka vad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svtuppland/uppsala-har-blivit-storstad


Holy crap! Man lär sig något nytt varje dag...! [chocked]

My dreams are her:

Ja med 140,5 tusen invånare följt av Västerås med 110,8 tusen invånare.

Då var jag inte helt snett ute! För mig är Uppsala en storstad, inom Sverige åtminstone då! I världen kan jag förstå om det inte klassas som storstad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

vilka vad

Vad är nackdelarna med ett litet utbud?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad är nackdelarna med ett litet utbud?

vad tror du själv [crazy]


   
SvaraCitera

Tobbish:

klassas som storstad!

Olika länder har olika definitioner i t.ex. Tyskland ligger gränsen på 100 000 invånare.

Källa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad är nackdelarna med ett litet utbud?

att det finns ett fåtal att välja mellan och att dessa kanske egentligen inte uppfyller de "krav" man har på en blivande partner.
För delen med det är ju också att man inte utvecklar samma tendenser av extrem kräsenhet som råder i storstäderna.


   
SvaraCitera

S3ON:

Har någon av dina vänner en förkärlek till svarta män?

Menar du svart som din bild (med mask) ? Eller svart som i svart?

Det spelar ingen roll tycker jag, det är ju insidan som räknas! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

För delen med det är ju också att man inte utvecklar samma tendenser av extrem kräsenhet som råder i storstäderna.

Haha va? [crazy] Det finns väl inte någon extrem kräsenhet i storstäder? Bor inte du i en storstad själv?

OF 5:

att det finns ett fåtal att välja mellan och att dessa kanske egentligen inte uppfyller de "krav" man har på en blivande partner.

Så vissa folk i småstäder blir tillsammans med någon dom egentligen inte är så jätte intresserad i istället för att vara singel?


   
SvaraCitera