Aviseringar
Rensa alla

De som äter frukost har lägre BMI än de som skippar frukosten.


Ämnesstartare

Hej, i nånn reklam om några frukost flingor, så säger de att de som äter frukost i genomsnitt har lägre BMI än de som skippar frukosten.
Säg att man är ganska smal och så, och säkert har för långt sånnt där BMI-grejs, är det då en bra idé att börja skippa frukosten? Eller hur menar de? [confused]
Blir man typ större, fetare och starkare och sånnt då?

Och varför snackar de alltid i t.ex reklam som att ha "lägre BMI" och "gå ner i vikt" är något possitivt? förväntar de sig att alla ska vara typ överviktiga? [confused]

Och förväntar de sig att alla som är "överviktiga" har en övervikt av fett? Kan det inte typ vara bara muskler? Och är det positivt att vara överviktig om "övervikten" består av bara muskler och inte fett? [confused]


   
Citera

SaltaKätzchen:

förväntar de sig att alla ska vara typ överviktiga?

Klart det, dom vill ju sälja bantningsmedel


   
SvaraCitera

Det är ju inte bra att äta oregelbundet, antar jag att de menar.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Det är ju inte bra att äta oregelbundet, menar dom.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Och varför snackar de alltid i t.ex reklam som att ha "lägre BMI" och "gå ner i vikt" är något possitivt? förväntar de sig att alla ska vara typ överviktiga? [confused]

Nej, men alla vill ju vara smala. Och nästan alla vill ju bli smalare.


   
SvaraCitera

Jag tänkte också så när jag såg reklamen... Det låter ju så jävla missvisande, knappast att jag skulle gå upp i vikt av att skippa frukosten, inte en chans.

Stör mig också på hela överviktshysterin, är sjukt egentligen eftersom Sverige inte direkt är jämförbart när det gäller övervikt med länder som USA till exempel. Det hela leder bara till att folk får ÄS och skit.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

de som äter frukost i genomsnitt har lägre BMI än de som skippar frukosten.

det som menas med det är ju att om du äter frukost, sen lunch o sen middag blir du ju itne hungrig senare på kvällen. o det är ju på dagen man ska äta, för det man äter på dagen bränner man bort genom varnliga vardagssysslor. äter du strax innan du går o lägger dig är chansen inte lika stor att du bränner bort det.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Förstår inte heller de där riktigt visst att man ska äta typ massor med ggr/dag egentligen, men då är de ju små mål..

Mest komiskt var de ändå då en killkompis sa att man inte gick ner i vikt om man slutade äta.. då ifrågasatte jag han hur det kom sig att jag gick ner 10 kg då jag inte motionerade mer än tidigare men i stort sett slutade äta


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

frukost flingor

Image


   
SvaraCitera

JA! [mad]


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Eller hur menar de?

Om man äter frukost får man mindre sug under dagen typ. [smile] Det märker jag ju själv om jag inte äter frukost. Då äter jag mer till lunch/middag än om jag äter frukost.


   
SvaraCitera

StenenSven:

Jag tänkte också så när jag såg reklamen... Det låter ju så jävla missvisande, knappast att jag skulle gå upp i vikt av att skippa frukosten, inte en chans.

De säger inte att det fungerar enligt någon formel. De påvisar enbart ett statistiskt samband att dem som skippar frukost har högre bmi.

Att skippa frukosten i sig gör en inte tjockare nödvändigtvis, och motsatt så blir man inte smalare bara för man börjar äta frukost. Dock så är ju frukost en del av en hälsosam livstil, och de som skippar frukost kanske inte tar hand om sig på övriga fronter heller, om du fattar vad jag menar.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Och varför snackar de alltid i t.ex reklam som att ha "lägre BMI" och "gå ner i vikt" är något possitivt? förväntar de sig att alla ska vara typ överviktiga?

vill du gifta dig med mig?
jag tror jag älskar dig.


   
SvaraCitera

du måste le som en fotomodell
du ska se ut som torkat revbensspjäll


   
SvaraCitera