Aviseringar
Rensa alla

De tvingar i mig mat


Ämnesstartare

Jag fick ätstörningar för 2 månader sen ungefär. Äter ett äpple till frukost, ingen lunch och middag som jag spyr ut. Nu har mina föräldrar märkt det, men de gör ju fel! Jag VILL bli frisk men förstår de vilken jävla ångest jag får när de pregar i mig pizza till kvällsmat och jättemycket sockrad fet fil till frukost? De fattar inte att de bara gör allt värre åhh vad ska jag göra vill ju bli frisk men det sitter i huvet inte i maten.. 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

du kan ju böra med att sluta bli så blä av att du iaf har päron som bryr sig och sedan pröva att prata med dem om hur dem får dig att känna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

be dem att ta det lite lugnare med hela matgrejen tills du r redo, skaffa hjälp och ät pizza till kvällsmat när du klarar av det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmmmmmmmmmm 2 månader

du får väl på ett pedagogiskt sätt förklara din situation. hur det ser ut egentligen

och kanske köpa egen mat, nyttigare 'n pizza, och äta den med dem - normal mängd, så de ser att annan mat i rimligt portioner är nice med


   
SvaraCitera

Gå till din skolsköterska eller husläkare och be om en remiss till BUP eller ditt landstings ÄS-enhet. Där får dina föräldrar del sinformation om din sjukdom och hur de bäst hjälper dig, samt du får terapi och adekvat behanding. Ätstörningar har inte bara med matintag utan med ett slags förvrängd perseption av mat och utseende som… inte är så fördelaktig. Den diet du beskriver att du har haft är horribel. Ett äpple och uppspydd middag är svält och kommer inte göra dig annat än sjuk och ful. Doktorn, nu.


   
SvaraCitera

jag äter aldrig frukost[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar!
Har gått till en tjej nu och får hjälp det känns jättebra faktiskt, hoppas att kunna bli helt av med skiten såsmåningom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

goullig:

Tack för alla svar!
Har gått till en tjej nu och får hjälp det känns jättebra faktiskt, hoppas att kunna bli helt av med skiten såsmåningom..

Bra! heja, heja!![smile]


   
SvaraCitera