Aviseringar
Rensa alla

Deadlines


Ämnesstartare

Hur rätt/fel är det att läraren inte rättar för att man lämnar in något flera timmar (ca 8) efter 00 fastän det skulle in 23.59?


   
Citera

Är man sen så är man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Är man sen så är man

formulärett: Hur rätt/fel är det att läraren inte rättar för att man lämnar in något flera timmar (ca 8) efter 00 fastän det skulle in 23.59?


   
SvaraCitera

Det beror väl på överenskommelser etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Det beror väl på överenskommelser etc.

Ja, många rättar ej om den kommer in t.ex. 01 men de har ju lika lång tid på sig att rätta oavsett vilken tid arbetet kommer in under natten därför tycker jag att de bör sätta en gräns på typ 08 måndag morgon och då får man inte komma med ursäkter som att t,ex. "internet fungerade iinte" osv.


   
SvaraCitera

formulärett:

Ja, många rättar ej om den kommer in t.ex. 01 men de har ju lika lång tid på sig att rätta oavsett vilken tid arbetet kommer in under natten därför tycker jag att de bör sätta en gräns på typ 08 måndag morgon och då får man inte komma med ursäkter som att t,ex. "internet fungerade iinte" osv.

Okej, jag tycker rättaren bör ha rätten att bestämma själv hur den vill lägga upp sitt rättningsarbete så att det passar den individen jämsides med annat arbete etc. 


   
SvaraCitera

Om eleverna känner till deadline från början så ser jag inte problemet.
Det finns ingen vits med en deadline om den inte efterföljs.

Ditt argument är att du vill göra arbetet på natten innan, likväl kanske din lärare vill rätta natten innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Om eleverna känner till deadline från början så ser jag inte problemet.

Håller med men Pratar om hur orimligt det egentligen är att sätta 23.59 när den lika gärna kan skickas in 00.30 utan att dt påverkar "rättningsprocessen"

aristoteles: likväl kanske din lärare vill rätta natten innan.

De ska ej rätta på fritid... och tror j man sätter avsätter söndag natt till arbetstid när man ska arbeta f.o.m. kl 08 dagen efterSover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Okej, jag tycker rättaren bör ha rätten att bestämma själv hur den vill lägga upp sitt rättningsarbete så att det passar den individen jämsides med annat arbete etc. 

formulärett: Håller med men Pratar om hur orimligt det egentligen är att sätta 23.59 när den lika gärna kan skickas in 00.30 utan att dt påverkar "rättningsprocessen"


   
SvaraCitera

formulärett: Håller med men Pratar om hur orimligt det egentligen är att sätta 23.59 när den lika gärna kan skickas in 00.30 utan att dt påverkar "rättningsprocessen"

Det finns nog en vettig bakomliggande orsak. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det finns nog en vettig bakomliggande orsak. 

Nej, det är det som är "grejen". Man kan komma med argument som att studenten bör lägga sin innan 00 men det har varken med arbetet som ska in att göra eller med ngn annan...
Ska arbetet granskas 08 ska den typ en timme innan ej mer än 8 timmar innan. så bör det vara men så är det ej


   
SvaraCitera

Rättaren bestämmer när den vill ha in uppgifter och då ska dom in när det var sagt att dom skulle in (om man inte kommit överens om annat), och...

Ruttenfisk:
Är man sen så är man sen.


   
SvaraCitera

formulärett: De ska ej rätta på fritid... och tror j man sätter avsätter söndag natt till arbetstid när man ska arbeta f.o.m. kl 08 dagen efter

Har själv jobbat som gymnasielärare, och enligt min erfarenhet händer det att man rättar på sin "fritid".

Det är väl lika rimligt att läraren jobbar sent som att eleverna gör detsamma. Kanske är det så att skolan inte vill uppmuntra dig att jobba långt in på natten då det kan negativt påverka din prestation i skolan.


   
SvaraCitera

Om det finns en deadline så är den ju till för att hållas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: "fritid"

 04 på morgonen, några timmar innan du ska vakna för att gå till jobbet


   
SvaraCitera