Aviseringar
Rensa alla

deal med läraren [wink]


Ämnesstartare

Om ni har 1 god anledning till att absolut inte vilja ha idrott tillsammans med de elever som står på ditt schema, vad kan man göra då?

För min del kan jag ha idrott, men får ångest av sällskapet. Vad kan jag ge min idrottslärare för idéer så jag får mitt betyg men ändå inte behöver bli mosad av klasserna jag har idrott med?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag skulle skippat idrotten, den är ändå inte viktig.
Gymma kan jag göra på min fritid.


   
SvaraCitera
Åtta

Angelize:

skulle skippat idrotten de är ändå inte viktig gymma kan jag göra på min fritid

Streck är inte så roligt att få. Får man ens fullständigt gymnasiebetyg om man har streck i idrott?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Streck är inte så roligt att få. Får man ens fullständigt gymnasiebetyg om man har streck i idrott?

vafan måste du hinna citera mig innan jag hann ändra...
ja det får man 🙂

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Streck är inte så roligt att få. Får man ens fullständigt gymnasiebetyg om man har streck i idrott?

Jag kollade upp för att vara säker.

" FRÅGA
Hur påverkar det mina gymnasiebetyg i sin helhet om jag får IG eller ett streck i Idrott och hälsa A? Det är ju ett kärnämne.
SVAR
Hej!
Ett IG i Idh A påverkar för det mesta inte på annat sätt, än att ditt meritvärde blir lägre. Det finns dock vissa utbildningar där idrott o hälsa A krävs för särskild behörighet, som idrottslärare eller sjukgymnast.
Det spelar alltså ingen roll att det är IG i ett kärnämne. "

http://www.gymnasieguiden.se/templates/Syv.aspx?PageId=202&QuestionID=10815


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju tala med vederbörande om separata uppgifter och så. Dock finns det antagligen moment som måste genomföras och måste vara i grupp. T.ex. är ju samarbete en viktig övning i idrott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner likadant... Jag har idrott med industri- och fordonskillarna. 13st killar som väger över 100kg + Jag och Stina. Det är vidrigt OCH farligt!


   
SvaraCitera
Åtta

Angelize:

Jag kollade upp för att vara säker.

Där pratar dom ju dock bara om IG. Vad gäller vid streck?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag känner likadant... Jag har idrott med industri- och fordonskillarna. 13st killar som väger över 100kg + Jag och Stina. Det är vidrigt OCH farligt!

jag har idrott med teknikkillar, elkillar, industri och bygg. De är totalt ca 25 st. Jag blir utstirrad, mosad och i underläge. Psykiskt fragil.

Försökte förra året få till en deal med min lärare, det slutade inte väl. Jag skulle själv komma på vad jag ska göra för varierat under timmarna, sätta ihop träningsschema osv men vad tusan hjälper det mig, när jag blir minst lika stirrad på om jag gör misslyckade armhävningar i ett eget hörn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min kompis simmade på fritiden, så slapp han gå dit :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag och Stina

du har i alla fall 1 annan flicka att bli utstirrad tillsammans med
jag är ensam med ångest över min kropp, buhu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

du har i alla fall 1 annan flicka att bli utstirrad tillsammans med
jag är ensam med ångest över min kropp, buhu.

Stina är typ aldrig på idrotten. [sad] Vet hur du känner! Hemskt.


   
SvaraCitera

Fan ta skolidrott. En lärare i grundskolan tyckte tidelag var helt okej, och hade en favoritgris hemma (det hemska är att det är sant)[cry]. Han var dessutom en sadist som njöt av att se folk skada sig på lektionerna. Jag vägrade gå på idrotten och gick och simmade istället med intyg. Fick dock ig av honom, men betyget ändrades i efterhand.[smile]

I gymnasiet hade vi en bollspelsfantast som inte verkade fatta att det fanns fler målsättningar än att kunna sparka på/kasta en boll. Jag tränade på gym eller sprang på banan på idrottstimmarna. Det värsta var nog att min klass bestod av lata esteter och på 30 personer var medeltalet närvarande på idrotten 7 stycken. Och vi hade i tre års tid idrott halv nio på måndagar.[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade en kompis som inte trivdes med att springa med klassen när vi gjorde det för att visa. Då åkte dom ner till slingan själva och sprang och då var det bara hon och läraren. Fast jag vet inte, kan du typ inte byta? Så du har håltimme den lektionen och är med på en annan klass gympalektion som du trivs bättre i?
Om du kommer med ett bra förslag och visar läraren och berättar varför du vill byta så kommer han nog inte ha några problem med det. Lycka till [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vet hur du känner! Hemskt.

åh det finns fler än jag! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Vad kan jag ge min idrottslärare för idéer så jag får mitt betyg men ändå inte behöver bli mosad av klasserna jag har idrott med?

En avsugning.


   
SvaraCitera