Aviseringar
Rensa alla

DeathGame


Ämnesstartare

Vilka andra här spelar DeathGame?

För er som inte vet vad det är, så är det ett lajvliknande spel som körs ute i verkligheten, där man låtsas mörda de andra deltagarna. Deltagarlista, regler och poängräkning finns på hemsidan.

Själv har jag spelat sen december 2006, och har inte tröttnat än. Jag har träffat en massa intressanta människor, och fått pokaler ^^. (Min pojkvän är också den som vunnit senast, om ni kollar på förstasidan).

Vore kul att se om andra på UM känner det till det här. Om det kryllar av spelare här kanske man borde börja akta sig för vad man skriver på forumen [ops] (eftersom information om de andra spelarna är användbart när man ska döda dem).

Funderar på att intervjua någon annan spelare och skicka in som text här på ungdomar...


   
Citera
Ämnesetiketter

Banan = Pistol

Tillvägagångssätt: Rikta den mot offret och säg "pang, du är död!".
Jag dog lite <3 xD


   
SvaraCitera

Var med en gång, men dog så fort jag gick utanför dörren typ, och har inte pallat sen dess.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Var med en gång, men dog så fort jag gick utanför dörren typ, och har inte pallat sen dess.

Haha, då får man väl vara lite bättre då xD


   
SvaraCitera

Lanina:

Haha, då får man väl vara lite bättre då xD

Japp. Jag blev lurad. -.-
Träffade en gammal kompis, och tydligen var hennes pojkvän med... Så så fort jag kollade bort så berättade hon för honom att jag var med i DG och så fick jag en morot mot strupen. Förräderska!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Träffade en gammal kompis, och tydligen var hennes pojkvän med... Så så fort jag kollade bort så berättade hon för honom att jag var med i DG och så fick jag en morot mot strupen. Förräderska!

Haha, sånt händer hela tiden. 🙂 Min kompis Erik blev dödad på ett liknande sätt.


   
SvaraCitera

Vill du se någon få en purjolök i magen av en maskerad främling? Då ska du anlita en ninja!
En ninja är en person som inte är med som deltagare i spelet men som utför mord åt någon. Du kan anställa ninjan för att döda någon åt dig genom att muta den med godis, en pizza, en dejt, eller något annat trevligt (som inte är pengar). En del ninjor dödar för själva nöjet och kräver ingen betalning, men det är ju helt upp till var ninja.

[love]


   
SvaraCitera

Jag var med en gång endast för att få döda en av mina klasskamrater. En dag när vi gick ned för skoltrappan från en italienskalektion så drog jag fram min banan och sköt ihjäl henne. [mad]


   
SvaraCitera

Nevon:

Jag var med en gång endast för att få döda en av mina klasskamrater. En dag när vi gick ned för skoltrappan från en italienskalektion så drog jag fram min banan och sköt ihjäl henne. [mad]

Skolbyggnader
För att alla ska kunna sköta sin skolgång utan onödig paranoia kan man inte döda folk som befinner sig i skolbyggnader. Utomhus och på skolgårdar går det dock bra att anfalla folk så länge de inte har en aktiv lektion i t.ex. gymnastik eller lantmäteri.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Utomhus och på skolgårdar går det dock bra att anfalla folk så länge de inte har en aktiv lektion i t.ex. gymnastik eller lantmäteri.

Precis. Det var därför jag väntade till vi var på trappan utanför skolan. [no-no]


   
SvaraCitera

ja spälar de, var litä skåy förr cheyen i ika jorde okså de så vi hadde äldstrid me surströmingar (hon jåbar me fisken där), til slut förrloradde ja me 20-21 så hon fik min klåka =/


   
SvaraCitera

funderade på å börja för typ ett år sen eller nått sånt när jag först hörde-talas om de men blev aldrig av. kanske anmäler mig nu, verkar ganska kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yayay, jag vågar aldrig vara med längre efter att en från grannstaden åkt hit flera gånger och hotat med koden brandgul 🙁


   
SvaraCitera

Nä, jag tycker det verkar för flummigt.


   
SvaraCitera

För att bara nämna det tycker jag att det verkar helt fuckat och är inget jag någonsin skulle vilja ta del utav.


   
SvaraCitera