Aviseringar
Rensa alla

Debatt - skall Mewtwo verkligen räknas som en legendarisk Pokémon?


Ämnesstartare

Det som verkar vara det normativa för legendariska pokémon är att de har ett uråldrigt ursprung.

Mew, en av de mest kända legendariska pokémonsen, är liksom urfadern till alla pokémon, de legendariska golemserna hittas i gamla tempelruiner och för att inte tala om hela fågelgänget och de legendariska hundarna. Jag har givetvis inte koll på alla legendariska pokémons historia, men av vad jag vet så är alla "uråldriga" och därmed legender. Förutom Mewtwo.

Mewtwo uppfanns ju liksom i ett labb av Team Rocket ur rester från Mews DNA i ett försök att skapa världens mest kraftfulla Pokémon. Han rymde sedan och förstörde labbet, och att han är skapad i ett labb har gjort att han är en Pokémon som präglas av kraftfull existensångest samt av någon anledning pratar människospråk.

Men detta betyder ju även att han är långt ifrån uråldrig, liksom Ash Ketchum och hans Pikachu är ju båda äldre än Mewtwo!

Kan man verkligen räkna honom som legendarisk, när han bara är en klon av en annan legendarisk Pokémon?


   
Citera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

Är dock ambivalent till det hela, han lever ju upp till vissa legendariska krav som att han är oerhört kraftfull och att det bara finns en av sitt slag. Dessutom är hans backstory en av de mest intressanta, vilket gör att han är något av en "legend".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ den ända pokemonen jag vet

förrutom pikatchu och snorlax


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mewtwo är ju en slags modifierad klon så han borde inte räknas som en egen legendarisk pokémon. Dock är han cool och en av de bästa, filmen om det hela är riktigt snygg och värd att se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*röstade nej*

kan ej rösta för att um är cp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Dock är han cool och en av de bästa, filmen om det hela är riktigt snygg och värd att se.

ja! han är ångestpokémonen [sad][sad][sad] har du sett båda filmerna om honom? [blush]

Alla pokémonfilmer är så bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

ja! han är ångestpokémonen har du sett båda filmerna om honom?

Tänkte nog på första. [blush] Tror jag har sett fler men minns mest just den första filmen då jag kollade sönder mitt videoband.

Chi Huang Ti:

Alla pokémonfilmer är så bra.

Den från 2010 också!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

Fast, ja, begreppet "levande legend" känns ju rätt applicerbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Tänkte nog på första. Tror jag har sett fler men minns mest just den första filmen då jag kollade sönder mitt videoband.

Den första är ju klassikern! Det finns en uppföljare till den som släpptes på VHS, den är väldigt gullig och team rocket har fina dräkter.

Hjärtlös:

Den från 2010 också!?

vet ej, vilken är det? :$ alla jag har sett varit bra! de nya filmerna brukade gå på fox kids och canal + förut och såg dom då. De var nice, väldigt mysiga och fint animerade! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

gillar ba meowth, mewtwo är inte lika heftig[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Den första är ju klassikern! Det finns en uppföljare till den som släpptes på VHS, den är väldigt gullig och team rocket har fina dräkter.

Jag vill se alla. Pokémon-marathon, det skulle fungera bättre än sagan om ringen.

Chi Huang Ti:

vet ej, vilken är det? :$ alla jag har sett varit bra! de nya filmerna brukade gå på fox kids och canal + förut och såg dom då. De var nice, väldigt mysiga och fint animerade!

Den här. Vad bra men det är synd att vissa nya pokémon är så tråkiga, som att skaparna har tappat fantasin och mest bara gör om objekt till pokémon. Så får de lite random egenskaper.
Men kanske ska kolla på den från 2010 imorgon. Kan nog vara lite mysigt precis innan sovdags. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

gillar ba meowth, mewtwo är inte lika heftig

båda kan ju prata människospråk [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

båda kan ju prata människospråk

ofta det är ett kriterium för att vara häftig[sad] känner jättemånga som pratar människospråk men ändå är jättedåliga[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

ofta det är ett kriterium för att vara häftig känner jättemånga som pratar människospråk men ändå är jättedåliga

men de hade varit häftiga om de hade kunnat prata med både människor och pokémon!? [cry] som meowth och mewtwo kan!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)

pga. blev utsedd till honom


   
SvaraCitera