Aviseringar
Rensa alla

Debattartikel till svenskan


Bakric
Ämnesstartare

Har i uppgift att skriva en debattartikel till svenskan som helst ska vara inne idag (eller ja, åtminstone innan vi börjar imorrn).
Har inga problem med själva skrivandet, utan det är att komma på något att debattera om ö.h.t som det står still i min skalle för.
Vi skulle ha med en källhänvisning som hanterade ämnet också, så känner mig liksom nödgad att välja bland det som finns istället för att komma på något helt fristående som det inte riktigt finns relevanta (lättfunna) källor till.

Så... Nån som har idéer? Glad


   
Citera
Ämnesetiketter

•Hen

•Läxor

•Skatt

Svårt att veta vad du är intresserad av, och det är ju alltid mer intressant om man är relativt insatt i det man debatterar om...


   
SvaraCitera
Bakric
Ämnesstartare

Mitt största intresse ligger i att rent generellt motbevisa andra, men känns som om det blir svårt att skriva en debattartikel om enbart det Galen
Men annars är det väl moralfrågor (t.ex. abort och invandring, det senare kanske inte i dagsläget är någon moralfråga dock...) som ligger hyfsat nära till hands.


   
SvaraCitera

Bakric:
Mitt största intresse ligger i att rent generellt motbevisa andra, men känns som om det blir svårt att skriva en debattartikel om enbart det Galen
Men annars är det väl moralfrågor (t.ex. abort och invandring, det senare kanske inte i dagsläget är någon moralfråga dock...) som ligger hyfsat nära till hands.

Jag tycker också om att motbevisa andra, tehe..
Men kör på abort då! Borde väl vara ganska simpelt att få fram olika organisationer som både stödjer och är emot?


   
SvaraCitera

Hur lat är du egentligen?


   
SvaraCitera
Bakric
Ämnesstartare

tevepro:
Hur lat är du egentligen?

Extremt.
Men framförallt initiativlös Ledsen


   
SvaraCitera