Aviseringar
Rensa alla

december - en månad olik alla andra


Åtta

Är inte så förtjust i glögg, men är desto mer förtjust i alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag ogillar i allmänhet traditioner som bygger på att umgås med släkt och "vänner", men jag tycker mycket om berusningsmedel, så jag brukar dricka glögg.

det är sant, det är bättre med högtider som bygger på kommersialism och materiella ting. [party]

Hampie:

Jag dricker massa alkoholfri glögg

enhimmelskdrog:

visserligen alkoholfri eftersom det faktiskt är godare

alkoholfri glögg är ju faktiskt inte helt sällan godare. men då missar man ju spriten. jag kan för övrigt tipsa om blossas saffranglögg, som nu finns på systemet. den är faktiskt sjukt jävla god, och slår lätt alkoholfri glögg av i princip alla sorter.

Rödingajävel:

Försöker dricka det men det är fan inte gott oavsett sort eller smak. Tacka vet jag en god kaffe och lite gök som normalt folk. Heja svenskfientligheten!

kanske skulle nämnt att det är en svensk tradition, och inte en skånsk. för övrigt, med "gök", menar du någon typ av starksprit, eller är det skåneslang för något narkotikaklassat preparat? om fallet är det tidigare så finns det väl inget svenskare än sprit i kaffet. det sysslar min släkt med hela tiden. eller, delar av den, i alla fall. jag själv dricker inte kaffe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

alkoholfri glögg är ju faktiskt inte helt sällan godare. men då missar man ju spriten.

ja, det är synd. hade såklart druckit icke-alkoholfri om det hade varit gott, eftersom jag gillar sprit [blush]

Leijonsparf:

jag kan för övrigt tipsa om blossas saffranglögg, som nu finns på systemet

mmmm, får inte handla där!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

kanske skulle nämnt att det är en svensk tradition, och inte en skånsk

Exakt. För ett svenskfientligt Skåne! [party][y]

Leijonsparf:

med "gök", menar du någon typ av starksprit, eller är det skåneslang för något narkotikaklassat preparat? om fallet är det tidigare så finns det väl inget svenskare än sprit i kaffet. det sysslar min släkt med hela tiden. eller, delar av den, i alla fall. jag själv dricker inte kaffe.

Ni upplänningar dricker ju inte kaffe, ni dricker mjölk som "kan innehålla spår av kaffe". Lattegök borde ni kalla det.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

alkoholfri glögg är ju faktiskt inte helt sällan godare.

En bekant till min mor köpte Saturnus Saftglögg och blandade den med vatten och vodka. Det blev tydligen väldigt god, spritig, glögg.


   
SvaraCitera
Exner

Vill varmt (!) rekommendera den här:

http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=96517&Butik=0&SokStrangar=

Går även att snapsa ovärmd, om andan faller på.


   
SvaraCitera

i lund dricker alla alltid, hela tiden, överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är sant, det är bättre med högtider som bygger på kommersialism och materiella ting. [party]

jag gillar hedniska traditioner som går ut på att bränna stora högar dött växtmaterial och supa skallen av sig alternativt måla ägg och titta på när föräldrarna sakteliga blir mer och mer onyktra. på julen blir ingen mer än lite lullig, det enda man bränner är ljus och ens riktiga vänner är med sina respektive familjer.

jag kan säkert komma att ändra åsikt om högtiden, men för tillfället är den ingen favorit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

i lund dricker alla alltid, hela tiden, överallt.

du blandar ihop "alla" med "studenterna".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hehehehe. När jag läste glögg tänkte jag omedelbart på stringburka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte glögg speciellt mycket. Har dock en fin vän som häller i sig massor med glögg varje dag, titt som tätt, nu, när man närmar sig december. Kan tänka mig att det inte avtar nu i december heller!


   
SvaraCitera
Exner

passaro:

Gillar inte glögg speciellt mycket. Har dock en fin vän som häller i sig massor med glögg varje dag, titt som tätt, nu, när man närmar sig december. Kan tänka mig att det inte avtar nu i december heller!

Wikcked är i.o.f.s. lång, så hon tål nog mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Wikcked är i.o.f.s. lång, så hon tål nog mycket.

Inte Wicked! Wicked gillar vin mer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ogillar glögg. Speciellt om det är alkohol i den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Har dock en fin vän som häller i sig massor med glögg varje dag, titt som tätt, nu, när man närmar sig december. Kan tänka mig att det inte avtar nu i december heller!

Haha, tänker hålla kvar vid fin vän och strunta i den illa dolda dissen, hunny. [wink]


   
SvaraCitera